Marshall woburn Bluetooth versterker

Hallo, is er iemand die ervaringen heeft met deze versterker?
Regelmatig gaat de glaszekering kapot en na het vervangen van die zekering werkt hij terug normaal voor een tijdje om dan later bij inschakelen van het toestel terug defect te gaan. Nu bij de laatste vervanging van de glaszekering speelt hij nog op halve volume sterkte wanneer de volume knop op max. staat maar de zekering gaat nu niet meer kapot.
Waarschijnlijk is nu een transistor gesneuveld maar is moeilijk uit te zoeken welke zonder schema, via het marshall support is daar niet aan te geraken, is er iemand die wel zo een schema bezit of ervaring heeft met zo een defect?

Hensz

Golden Member

Eerst maar de standaard vragen: Merk weten we, maar het type staat er niet op of het is onleesbaar. Heb je een SCHERPE foto?

Don't Panic!
RAAF12

Golden Member

Staat in de kop, het is een Woburn. Maar een scherpe foto van de printplaat zou wel mooi zijn. edit: hier is iemand die aan een Woburn 2 aan het sleutelen is.
https://www.youtube.com/watch?v=bleHkOQEshE

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op 11 augustus 2021 00:55:07 (37%)]

Het is een Woburn 1

2 AAGF- Woburn
Serie N° 142900305
Zound Industries

In bijlage de printplaat van de Woburn speaker

Ik gok op ellende met de schakelende voeding. Blauwe condensatortjes, powertor of trafo. Misschien zelfs een kernbreuk in de trafo door een keer gevallen o.i.d. Zo iets heb ik i.i.g. een keer bijdehand gehad met een oplader voor een powertool.

Waar het moederbord het meeste rookt, loopt ook de meeste stroom!

het ic rechtsonder lijkt een plek te hebben, maar kan de coating zijn. je hebt wel dezelfde zekering erin gezet? dus een T3,15A ook vervangen voor een T3,15A en geen F 3,15A?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 12 augustus 2021 20:37:57 schreef testman:
het ic rechtsonder lijkt een plek te hebben, maar kan de coating zijn. je hebt wel dezelfde zekering erin gezet? dus een T3,15A ook vervangen voor een T3,15A en geen F 3,15A?

Goed punt!: als ik de fotos zie, moet er een T1,6 in, en als ik op het buisje kijk, zit er nu een F1,6 in.

Beste Anberlie , google maar eens op MARSHALL KILBURN 1 of op MARSHALL ACTON ,
dit zijn vergelijkbare type's , uit dezelfde familie.er zijn forums waar wel iets op te vinden is , met tips en foto's van de printen en onderdelen.Op het MARSHALL forum is er niet zoveel te vinden van deze type's , daar staan de gitaar versterkers op , geen bluetooth speakers.
groeten , Jan.

Dag allemaal,
Der zit nu inderdaad een glaszekering in van F 1,6 A maar dit zit er in omdat de vorige T 1,6 A regelmatig stuk ging zit er nu een andere in, maar dat is nu niet meer het probleem, het probleem is dat hij maar op halve volume sterkte wil spelen, met de volume knop op max. daarom denk ik dat er een transistor gesneuveld is in de eind versterking trap maar de glaszekering gaat nu niet meer stuk zelfs die van F 1,6 A niet, en daarvoor zoek ik het schema om dit te kunnen uit te meten.
Alvast iedereen bedankt voor de reacties.