Hitaschi UC 10 SFL Lader defect

Mijn lader is blijkbaar defect, als ik de stekker in het stopcontact steek,
Licht het lampje heel eventjes op, en dooft onmiddelijk uit, een fractie van een seconde
Kan iemand mij helpen?
Het toestel is amper gebruikt
Zie foto's van de lader en de print

vergeten

Golden Member

Licht hij op met de accu erin?
En wat doet hij zonder accu?

Op 10 augustus 2021 19:00:33 schreef knutselaar0:
Het toestel is amper gebruikt

Grote kans dat de accu te diep ontladen is geraakt (zelfontlading) en dat daardoor de lader uitschakelt.

Heb je een universeelmeter dan kan je de batterijspanning meten.
Als die bijvoorbeeld nog maar 5 a 6 volt is gaat het al mis.

[Bericht gewijzigd door vergeten op 12 augustus 2021 01:15:14 (22%)]

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Beste tip: ga eens luisteren met een middengolf-radio. Dat geeft een indicatie of er überhaupt nog leven in zit of niet. Bij een 'pok...pok...pok' geluid probeert de voeding vaak op te starten, maar lukt dat om een of andere reden niet. Een hoogfrequent gekrijs kan ook, het hangt van de foutmodus van de voeding af.

Blijft het stil, kun je vooral primair gaan zoeken, met het nadeel dat stilte ook veroorzaakt kan worden door een secundaire fout. Schakelende voedingen zijn wat dat betreft niet zo simpel.

Ik gok op iets met elco's (de Metabo ASC 30 van een bepaald type is daar berucht om), maar zekerheid geef ik natuurlijk niet ;)

@ vergeten: welnee, die lader laat dan de LED op een bepaalde snelheid knipperen. Snel knipperen > accu defect. Lang aan kort uit > temperatuur te hoog, gewoon knipperen met gelijke aan-uit tijd: accu klaar of niets ingestoken. Vast aan: accu wordt geladen. Dat is, zo uit m'n hoofd althans de toestand die de LEDs aangeven van de laders op m'n werk.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

lader van 2008 nog, ik denk accu om zeep. lader en accu echt amper gebruikt aan de gebruikssporen te zien, dat is bij liion funest. als de schroeftol helemaal niks meer doet op de accu ( beide accu's ? ) dan zeker grote kans..

[Bericht gewijzigd door testman op 10 augustus 2021 22:57:37 (69%)]

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Beste Testman
Wat is een schroeftol?
Het toestel is inderdaad amper gebruikt
Ik heb een autobatterij aangekoppeld en het toestel is perfect in orde

schroeftol of accuboormachine..

CrossFireX

Golden Member

Als de lader werkt en de accu is kapot dan zou er een rode led zeer kort moeten knipperen. Zie je het echt maar een keer knipperen? Normaal knippert het constant heel erg kort met rode led, dat betekend accu stuk= Laden niet mogelijk.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Met of zonder accu, het ledlampje licht maar een fractie van een seconde lichtjes op,
Op de accu zit , nu uitgemeten, 0 volt

CrossFireX

Golden Member

Die accu is overleden, zoveel is zeker. Kan je niks meer mee.

Je lader moet zonder accu wel een teken van leven geven. Indien niet dan is ook je lader aan gort. Normaal zie je een groene led oplichten zonder accu.

Steeds meer laders hebben geen groene LED meer. Deze idem. Alles wordt met knippercodes via 1 enkele LED aan de gebruiker gemeld.

Maar de lader is dood als deze ook zonder accu geen teken van leven toont met een knipperende of brandende LED.
Mét accu kan ik me voorstellen dat de lader inschakelt en uitschakelt en pas weer inschakelt als je 'm even spanningsloos maakt.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
CrossFireX

Golden Member

Klopt, de meeste laders hebben nu groen/rood in dezelfde ruimte ingebouwd zitten.
Deze lader moet alleszins zeker een groene led tonen als bedrijfsklaar. Bij opladen knippert groen. Bij slechte accu, kort rood knipperen.
Ook bij tal van laders hier thuis van Bosch en Ryobi, groen/rood in dezelfde behuizing.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 11 augustus 2021 17:26:51 (17%)]

je zult iemand met een goede accu moeten vinden en je lader testen daarmee. anderzijds 2 accu's voor een oude machine is duurder als een nieuwe set..

CrossFireX

Golden Member

Zeker is dat er een groene led moet oplichten zonder accu, staat in handleiding.

Dus als je iemand kent met dezelfde lader/accu kan je makkelijk eens testen.

Als je het hebt opgelost, laat het dan zeker weten hier. Dan hebben andere mensen er ook wat aan.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 11 augustus 2021 17:57:07 (24%)]