Op 16 augustus 2021 17:06:20 schreef Ledlover:
[...]
Als die ongewenste signalen zich in de amateurband bevinden, of in een omroepband, dan mogen zij daar zeer zeker wel wat aan doen, en krijgen zij daarin zelfs steun van het Agentschap Telecom.
dikke onzin. Wat hebben zendamateurs te zoeken of zich te moeien in omroepbanden? Hoe kunnen ze weten of een signaal ongewenst is en of de wettelijke normen overschreden worden. Niet dus. En als ze de bron kunnen lokaliseren, wat dan? Aan de voordeur van iemand houden je rechten op. Gaan aanbellen en zonder de nodige bevoegdheid en kennis je gaan moeien met iemand anders installatie en mogelijk schade toebrengen is er ver over. En niemand hoeft zijn medewerking te verlenen. Bangmakerij of niet. Vandaar dat je zulke moeials kunt herkennen aan hun platte neus 
Je doet alsof 'zendamateurs' geen enkel ruisje of fluitje tolereren. Je snapt zelf ook wel dat dat absoluut het geval niet is. Je kan daar ook waanzinnig veel bewijs voor vinden, in de klaagzang van vele amateurs over de storing op hun locatie en in het bestaan van talloze QRM onderdrukkers.
Dat beweer ik nergens. Met de explosie van omvormers zijn er overal wel wat ongewenste signalen. Die kunnen hinderlijk zijn, maar men moet er mee leren leven. Amateurs hebben niet de bevoegdheid er iets aan te verhelpen. Als iemand aan mijn deur zou bellen en vertellen dat mijn omvormer storing veroorzaakt en dat hij het wel even voor mij zal oplossen, dan vraag ik naar zijn bevoegdheid, en als het een hobbyist is, krijgt hij geen medewerking
Dat door allerlei moderne toepassingen et ruisniveau in bepaalde banden sterk gestegen is, is iets waar niemand omheen kan en waar ook geen remedie voor is. Het is niet aan de amateur om te proberen bepaalde storingsbronnen aan te pakken want dat is onbegonnen werk. En je botst op wettelijke beperkingen daarin.
Het is juist aande uitdaging voor de amateur om een methode te ontwikkelen om ondanks de gestegen ruisdrempel toch goede communicatie te verzorgen.
Dit is de situatie in Nederland. Kan in belgië best anders zijn maar als jij dus geen kaas gegeten hebt over de nederlandse gang van zaken rondom het oplossen van storingsproblemen, kan je je er beter over stilhouden.
Hoe kun jij nu weten wat mijn kennis over de Nedelandse situatie is? Maar ik weet wel het verschil tussen wat kan en wat er over is.
Tenslotte komt het wel erg dicht bij laster, als je insinueert dat pa0fmy kwade zin heeft en dit allemaal doet om zijn buren te pesten. Bijzonder onfatsoenlijk.
Dat heb ik niet beweerd. Maar ik vind het niet kunnen dat hij een signaaltje ontvangt waarvan hij denkt dat het van zn buur komt en die onder druk zet zonder dat hij er eigenlijk last van heeft.
Onoordeelkundig aan andermans installatie gaan rommelen vind ik niet kunnen.
De TS ontvangt een signaal op 1MHz , wat op zich interessant is om de herkomst te weten. Hij heeft er echter geen hinder van.
Hij vermoedt dat het van de buur komt en wil dat deze samenwerkt om de oorzaak te zoeken. Wat erop zou neerkomen dat hij het ganse huis van de buur doorsnuffelt. Logisch dat deze daarvoor geen toestemming geeft. Zeker als de sfeer wat zoek is.
Moest er nu nog ernstige hinder zijn en pa0fmy wil een oplossing zoeken zou ik nog zeggen ok, maar dit lijkt op onnodig schenden van de privacy . Er is immers geen overlast en dus geen reden om actie te ondernemen.