heeft iemand een idee wat voor Russisch? apparaat dit is?

Arco

Special Member

Soort plasma massage/regeneratieapparaat.

https://ugurlu.eu/wp-content/uploads/2020/01/TCW-Bahr-2020.png

Martelen doen ze toch door een foto van Putin op te hangen waar je de hele dag naar moet kijken?... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 12 augustus 2021 20:34:27 (30%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

2590 roebel in 2013, 31€ omgerekend, geen bedragen die iets wat ook werkt rechtvaardigt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Volgens google lens is het ook nog steeds te koop: https://aptekaeconom.com/catalog/meditsinskie-pribory/domashnyaya-fizi…
Die doctor is wel ontslagen van de verpakking, die zal inderdaad wel te ongeloofwaardig hebben gekeken of zo.

fripster

Golden Member

Mijn OCR maakt er dit van met Translate samen:

Designed and manufactured in Russia

Manufacturer: 000 "SMP" (INN 7734622880)
YURIDICH - skky address: Moscow, st. Isakovskogo, 16, building 3
Postal address for sending mail and devices for repair:
No. 3420, Moscow region, Krasnogorsk district,

: item Arkhangelskoe, 30 -11

tel .: (495) 514-75-62, (495) 509-44-01

Offtopic: Zit er nou een PG wartel voorop als klem? :)

Voor de knutselaars: https://www.ocrconvert.com/

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

een pg wartel idd, dat zo'n ding met dat geblazen glaswerk nog zo goedkoop kan zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Een marteltuig, dat zou nog best eens kunnen ;)
Ik denk dat niet alleen een foto van putin voor martelen gebruikt kan worden :+
Weg gooien was ik zeker niet van plan, ik vindt het een erg leuke vondst. een talking piece zouden de engelse zeggen.
Ik had niet op het bonnetje gelet, daar staat inderdaad een datum op. Ik verwachte ook niet dat deze doos uit de sovjet tijd is. Maar we weten nooit of het niet nos in een nieuwe verpakking is.
Ik vraag me wel af hoe het in Belgie is geraakt want het lijkt me een product voor de russische (talige) markt, niet voor erbuiten.
Mijn broer was zich ook al aan het afvragen of het niet ook voor "andere dingen" gebruikt werd. Ik ben benieuwd om eens te google op "voilet wand" maar dan wel op mijn linux test pc en niet mijn daily driver ;)
Die plasma one lijkt er inderdaad wel op. Maar ik weet niet of ik dit apparaat in stopcontact durf te steken om te zien wat het doet.
Een vraagje, hoe krijgen jullie een foto in google translate, kun je die er gewoon naar toe slepen of gebruik je daarvoor google lens? Van google lens had ik vaag iets van gehoord, zal er eens induiken.
Als goed begrijp kan ik daarmee live vertalen door met camera op iets te richten?
update nadat er nog wat dingen getypt waren terwijl ik ook bezig was.
Merci voor de vertaling en de link.
Wat is een pg wartel?

Darsonval DE-212KARAT Professioneel larynx-darsonvalisatieapparaat dat meer dan 1000 . in de geneeskunde wordt gebruikt.

Kwakzalverwerktuig?

(Op mijn Samsung telefoon opgeslagen foto in de galerij bekijken en dan dat oogje klikken)

[Bericht gewijzigd door K7Jz op donderdag 12 augustus 2021 20:57:21 (24%)

Ondertussen snel wat verder gegoogled. Het heet blijkbaar darsonval, het principe.
Ik kwam hier bv een review tegen https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https://irecomm…
Maar het is ook in andere verpakking op bv bol.com te koop.
https://www.bol.com/be/nl/p/dermasyis-darsonval/9200000083424447/
Of hier https://www.ebay.com/itm/123600808882?hash=item1cc72eabb2:g:3vkAAOSwAj…
Deze lijkt ook precies op die van mij inclusief dezelfde certificaten.
Morgen of later maar eens verder zoeken want dit klinkt erg kwakzalverij ing :+
Ik moet zeggen dat ik het ook mooi glaswerk vond, misschien is er wel een leuke lamp van te maken.

fripster

Golden Member

Een vraagje, hoe krijgen jullie een foto in google translate, kun je die er gewoon naar toe slepen of gebruik je daarvoor google lens?

Ik doe het oldskool:

- plaatje opslaan
- bewerken in GIMP (uitknippen, roteren, zwartwit maken met threshold als nodig)
- uploaden op de OCR site die ik gaf (wel aangeven dat je Russische tekens zoekt)
- Google translate laten vertalen
- De tekst op CO laten zien

Hope this helps!

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
pietplof

Golden Member

Als mijn bejaard geheugen mjj niet bedriegt is een vergelijkbaar apparaat al jaren te verkrijgen op de radiomarkten in den lande.
Kijk in september maar eens goed rond in de Lichtmis.
En in Friedrichshafen was het ding zeker te koop.

festina lente
maartenbakker

Golden Member

Ik zie dat je broer me al voor is geweest met opmerkingen over specifieke niet-medische (*) gebruiksmogelijkheden van de violet wand.

Behalve de doos, kun je ook aan het ontbreken van een vaste verkoopprijs zien dat het een ding is uit het post-soviettijdperk.

(*) Tenzij je het bestrijden van "hysterie" als medisch gebruik ziet :9

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 13 augustus 2021 00:01:33 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Ik vraag me wel af hoe het in Belgie is geraakt want het lijkt me een product voor de russische (talige) markt, niet voor erbuiten.

Ik weet dan niet of dit Russische artikel ook in polen word verkocht, bij mij in de buurt zijn heel veel polen, maar er kan natuurlijk ook gewoon een Rus bij je in de buurt wonen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
maartenbakker

Golden Member

Gezien het kassabonnetje is het ding wel echt in Rusland gekocht.

Ik ben wel benieuwd naar wat details, mogelijk is het vast te stellen of het ook echt Russisch fabrikaat is of gewoon Chinees.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 13 augustus 2021 01:12:47 (50%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Huh, dat die dingen blijkbaar nog nieuw gemaakt worden (kassabon uit 2013) verbaasd me. In het interessante-glaswerk-topic heeft Tidak Ada afaik eens een museumstuk getoond en mijn idee was dat al die dingen uit de tijd stamden dat elektriciteit nog nieuw was en dùs overal goed voor.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 12 augustus 2021 22:35:59 schreef fripster:
[...]

Ik doe het oldskool:

- plaatje opslaan
- bewerken in GIMP (uitknippen, roteren, zwartwit maken met threshold als nodig)
- uploaden op de OCR site die ik gaf (wel aangeven dat je Russische tekens zoekt)
- Google translate laten vertalen
- De tekst op CO laten zien

Hope this helps!

De google translate app op je smartphone kan live camera beeld vertalen, best wel nice

Het glaswerk van dit apparaat komt me enigzins bekend voor. Er heeft ooit al eens een topic op dit forum gestaan van een dergelijk apparaat van niet russische herkomst.

EDIT: Dit topic

[Bericht gewijzigd door hennep op vrijdag 13 augustus 2021 12:02:41 (19%)

reading can seriously damage your ignorance
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 13 augustus 2021 10:03:57 schreef Lucky Luke:
... mijn idee was dat al die dingen uit de tijd stamden dat elektriciteit nog nieuw was en dùs overal goed voor.

Op de doos staat inderdaad ook als aanprijzing: '100 let'.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Het apparaat staat bekend als "Violet Ray" en als "Radiostat" in het Duits. Wij spraken hier over een elektriseermachine
Het is inderdaad een Quake (Kwakzalvers) 'tuig' uit de tijd dat radioactief water, 'Snake oil' en Haarlemmer olie....

Die glazen dingen waren er in vele soorten en maten.
Van wratten bestrijding tot haargroei en zelfs erogene zones, Sommige probes werden zelfs in lichaamsholten gestoken, 'zelfs' in de neus :+

teslacoil

V.l.n.r: Haren, Wratten, Lichaamsholten, Huidmassage

https://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pa181026.jpg

Ik heb ooit eens en overzicht van de elektroden en het gebruik daarvan hier op CO gezet; maar waar....?

@HenryS, heb jij hem nog gehost?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 13 augustus 2021 15:04:26 (100%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Sorry dat het wat langer duurde voordat ik reageerde. Het was onverwachts druk de laatste dagen.
Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie over dit ding en de toepassing. Er staat op mijn glaswerk wel cyrilische letters.
Ik twijfelde over of het uit de sovjet tijd was omdat het er zo "oud" uitzag maar de doos echt wel van erna is.
Zou er misschien in ussr tijd een fabriek in rusland hebben gestaan die dit glaswerk maakte? Dan is de kans dat het nog nos stock was die ze later in een nieuwe verpakking verkocht werd.
Of misschien produceren ze nog steeds wel door ;)
Het feit dat meerdere mensen bevestigen dat ze het al eerder hebben gezien of zelfs iets uit de jaren 30 wat hetzelfde deed en uitzag heeft maakt die kans zeker aannemelijk.
Op aliexpres kun je ze ook nog kopen, kijk maar op darsonval.
Word vervolgt.

Op 16 augustus 2021 16:44:01 schreef brains:

Op aliexpres kun je ze ook nog kopen, kijk maar op darsonval.
Word vervolgt.

maak kennis met het vraag en aanbod hoofdstuk uit de lessen economie.
Alhoewel volgende regel daar niet in voorkomt klopt het wel : "zolang er ergens voldoende vraag naar is wordt het gemaakt, ook al werkt het voor geen meter..."

Tidak Ada

Golden Member

Er zijn nog zoveel voodoo en 'snake oil' gebruiken in de alternatieve hoek.
Zo ken ik een Spa in Portugal waar ze nog steeds hun (licht) radioactieve water aanbevelen.
't Zou helpen tegen volksziekte no-1, Levercirrose....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ansich verbaast het me niet dat het aangeboden. Maar je zou verwachten dat dat glaswerk best lastig te maken is. Maar als je kijkt naar de prijzen op aliexpres of gewoon bol.com zijn die best laag vindt ik.

Zo ken ik een Spa in Portugal waar ze nog steeds hun (licht) radioactieve water aanbevelen.
't Zou helpen tegen volksziekte no-1, Levercirrose....

Je wordt daar dus echt opgelicht :+
Uit nieuwsgierigheid even gegoogled en kwam o.a. dit tegen.
https://finca-al-manzil.blogspot.com/2019/03/bizarre-ruins-of-radium-s…

[Bericht gewijzigd door brains op maandag 16 augustus 2021 17:55:14 (17%)

Tidak Ada

Golden Member

In VS kon je potten met en kraantje krijgen van uraniumglas of aardewerk met radium om water in te doen.
Uraniumglas valt overigens wel mee. Het enige voordeel dat ik me kan bedenken is dat de micro flora en fauna waarschijnlijk gedood zal worden door de straling; een manier van waterzuivering dus :+
Bij uraniumglas overigens niet, het niveau is veel te laag.

Toch straalt iedere gipsmuur, om van hardsteen maar te zwijgen. Met name komt uit beiden radon (gas) uit.
Hoeveel gips heb jij in je huis....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †