Moderne meters zien onbestaande teruglevering door smart switch

Een aantal jaren geleden ben ik in energie meters Chinese kopieën van de ADE7769 tegen gekomen. Die vertoonden bij "rare" belastingen ook grote afwijkingen, geen idee of dat nu weer speelt.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Sine

Moderator

Op 5 september 2021 21:09:52 schreef rew:
Wat ik er van begrepen heb is dat je aan de klimmende kant van de sinus een pulsvormige stroomstoot moet afnemen. De meter kan dan tot wel -10x het werkelijke vermogen meten. Zit je in de dalende kant van de sinus, dan werkt het omgekeerd en geeft ie MEER aan dan je verbruikt.

Blijkbaar niet bij alle meters dus, het was me niet gelukt meer af te nemen.

Op 5 september 2021 21:57:05 schreef Roland van Leusden:
Een aantal jaren geleden ben ik in energie meters Chinese kopieën van de ADE7769 tegen gekomen. Die vertoonden bij "rare" belastingen ook grote afwijkingen, geen idee of dat nu weer speelt.

Daar heb je niks aan. Die gaat het lokale GEB niet plaatsen. Of je zit op een camping waar de campingbaas die meters als tussenmeter geplaatst heeft. Met een beetje mazzel krijg je na je vakantie geld toe van die campingbaas.