vervanger voor 13N50C+K8A65D

weet iemand welke vervanger ik voor 13N50C en K8A65D het beste kan gebruiken.
deze zitten in een 12v voeding.

mvg

rob

In een voeding zou ik verwachten dat je vrijwel alles kan gebruiken wat op zijn minst betere specificaties heeft. Maar zonder verdere gegevens van de schakeling en de specifieke applicatie van de fets in de schakeling is een vervanger zoeken een stuk lastiger.

Vermoedelijk beide te vervangen door een 13-21N(x)60-95 inderdaad.

Op 19 augustus 2021 08:42:56 schreef Pieterjan V.:
Vermoedelijk beide te vervangen door een 13-21N(x)60-95 inderdaad.

Ben aan het googelen, met 13-21n vindt ik niks.
Een vervanger die in Nederland leverbaar is zou ideaal zijn, dan is de levertijd wat gunstiger.

Mvg

Ja klopt, ik bedoelde een vork van getallen. Typenummer wordt dus 15N60 bijvoorbeeld, en soms/vaak staat er een nog een tussenletter.

Oke, nu snap ik het, ga even zoeken.

Mvg

maartenbakker

Special Member

P13N50C is een gangbaar type van Fairchild. De letter P staat voor een TO-220 behuizing. Als je een andere behuizing hebt, kan dat ook maar dan staat er een andere letter.

Hogere cijfers zijn meestal beter. De C erachter kan ook achter de N staan. Hogere letters zijn meestal beter.

Ik denk uit het hoofd gezegd dat er wel zoiets bestaat als een STP13NK60. Die kan dan 600V in plaats van 500V aan.

Die 13 is in principe de max. stroom, dus 13A. Maar dat kan soms wat afwijken. Bij twijfel kijk je in de datasheets of de Rds(on) van de nieuwe gelijk of lager is.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."