Ik heb nog 2 rrc en een Defender.
Begrijp je, maar de luchtvering rijdt wel serieus goed..
Special Member
Ik heb nog 2 rrc en een Defender.
Begrijp je, maar de luchtvering rijdt wel serieus goed..
Overleden
Op 27 augustus 2021 21:38:02 schreef Mrah:
ik rij een RRC van 1993 en daar zitten op het dashboard nog knopjes voor de bediening vd luchtvering die er ooit onder heeft gezeten. Soms denk ik wel eens dat ik weer terug wil van die harde spiraalveren naar heerlijke luchtvering.nu ik jouw verhaal heb gelezen: toch maar niet...
Een paar van deze bolletjes eronder? :
dan heb je ook geen gezeur met electronica
Golden Member
Dat is het betere werk. Rolls Royce gebruikte ze ook gewoon.
Overigens kun je zo'n systeem ook prima elektronisch regelen, maar mechanisch gaat het ook al uitstekend.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 27 augustus 2021 23:21:03 (48%)
Special Member
okee, wederom andere ECU erin en hij draait weer
inmiddels een testopstelling gemaakt EN gevonden waar RTS aan zit:
RTS stuurt het timer relay aan wat de voeding erop zet. Geen mogelijkheid dat deze meer doet dan een keep alive.
In de testopstelling heb ik alleen Power (12V en GND) en RS-232 (RX, TX en GND gekoppeld aan power)
krijg communicatie, maar niet wat ik wil:
moet FF terug krijgen
ik krijg 28 en 80 terug...
Helaas dus nog geen GOEDE communicatie
Maar ik heb de RTS ook even gemeten en die wordt hoog tijden initialisatie en daarna weer laag en dan begint de commnuicatie en wordt hij weer hoog.
Zou kunnen dat de ECU dus even opnieuw opgestart moet worden.
[Bericht gewijzigd door High met Henk op zaterdag 4 september 2021 13:17:26 (19%)
Overleden
Mooi resultaat, nu met communicatie kan je verder zoeken.