Sorry voor de vertraging, maar ik kreeg geen email notificatie meer.
In tussentijd heb ik wel 4 van die anti-insecten machines uitgetest.
1.
De eerste was zo'n vliegenmepper / insectenlamp combinatie.
Eerst heel wat problemen bij de levering en toen ik het dunne kartonnen pak aankreeg zag het eruit alsof iemand er een Bang & Olufsen Beolab 90 op had gezet. Na het uitpakken van de vliegenmepper bleek het plastic gebroken. Na het opladen gaf het wel licht, maar omdat het beschadigd geleverd was heb ik het geretourneerd.
2.
Mijn 2de bestelling was een plastic cylinder met UV lamp en een soort ventilatortje die zuigt en insecten in een bakje moet zuigen. Maar ze worden niet geëlektrocuteerd en blijven in leven.
In de praktijk werkt dit totaal niet en ik heb het geretourneerd.
3.
Het derde toestel.
Een grotere insectenlamp met elektrocutiesysteem. Zag er goed uit, maar enkel de bovenste lamp werkte.
Geretourneerd.
4.
Nog een grotere insectenlamp met elektrocutiesysteem. Beide lampen werken, maar er komen geen insecten op af. Getest in al mijn kamers op verschillende hoogtes. Elke dag gedurende meerdere uren.
Deze ga ik ook retourneren.
In tussentijd heb ik zelf 2 muggen gevangen met een glas (dood door verdrinking) en 1 vliegje (dood door slagen en verwondingen).
Ik las trouwens indien een insectje toch geëlektrocuteerd wordt, de stukjes tot ver in het rond kunnen vliegen en dat dit ziektes kan verspreiden en in het geval van muggen dodelijke virussen.
Ik denk dat ik het hier maar bij ga laten. Het werkt toch niet.