Beste mensen,
Graag vraag ik jullie advies / hulp. Het gaat om een oude Duson PA100 geintegreerde versterker. Door ongelukkige omstandigheid is er kortsluiting op rechterkanaal ontstaan. Versterker viel uit. Zekering vervangen, maar klapt er direct weer uit.
Hier wat info en beeldmateriaal over het apparaat:
https://sites.google.com/site/dusonhighend/geintegreerde-versterkers/d…
Lokale reparateur geeft meer dan 400 euro reparatiekosten aan. Dat is het (mij) niet waard.
Heb zelf de rechter printplaat/eindtrap waarop de blauwe condensatoren zitten losgekoppeld van de stroom. Versterker gaat nu wel aan, alle knopjes op het frontpaneel doen het, inputs (cd, tuner, aux etc) en hoofdtelefoon uitgang geeft geluid op linkerkanaal. De linker speakeruitgang doet het alleen nog niet.
Ik ben handig genoeg om componenten te vervangen op een printplaat, maar ben minder zeker waar ik het defect moet zoeken.
Iets zegt me dat het probleem uitsluitend op die ene eindtrap printplaat zit bij de transistoren en dat bij een dergelijke kortsluiting niet op andere printplaten er iets stuk is. Maarja, daar ben ik dus niet zo in thuis.
Wie kan iets zeggen over waar het probleem waarschijnlijk zit en wat de beste aanpak is?
Dank!