Vreemd verhaal:
in mei is bij mij de draaistroommeter vervangen door een 'slimme' meter.
Ook is gasmeter is vervangen.
Sinds die tijd registreert de meter het verbruik en de terug-levering op laag tarief. Monteur vertelde mij bij het plaatsen dat dit 3 maanden zo zou zijn als welkomstpresentje vanwege het kiezen voor de slimme meter. Vond ik al vreemd omdat ik niet zelf gekozen had maar een brief gekregen had waarin stond dat de oude meter was 'afgekeurd'.
Afijn, toch maar eens gebeld met de netbeheerder. Die vertelde mij dat er problemen zijn bij Stedin waardoor de meter continu op laag tarief blijft.(Ook de terug-levering)
Wordt aan gewerkt en e.e.a. wordt later gecorrigeerd.
Verhaal van de monteur is bij hun niet bekend!
Ik dacht dat mijn oude meter niet meer kon omschakelen vanwege het uitzetten van het TF signaal maar het lijkt wel of de 'slimme' meter ook problemen heeft.
Uit privacy overweging heb ik gekozen om de meter niet op afstand uit te laten lezen. Dit heeft er wellicht ook mee te maken?