Op 26 augustus 2021 00:19:56 schreef Martinovich:
(...)
Wij hadden in het verleden een aantal keer kortsluiting in de buitenverlichting. Uiteindelijk het probleem gevonden; een kabelbreuk, waarbij de fase kabel een stukje open lag. Oftewel; na iedere fatsoenlijke regenbui klapte de stroom eraf. Kabel vervangen, probleem opgelost.
(...)
Op 26 augustus 2021 00:19:56 schreef Martinovich:
(...)
2: Omdat de automaat er diverse keren was afgeklapt en steeds moeilijker online bleef, heb ik de automaat vervangen in de meterkast voor een nieuwe (eenzelfde Hager C16)
3: Omdat onze aardlek uit 1982 was en er ook diverse keren was afgevlogen bij kortsluiting + bij diverse blikseminslagen, heb de aardlek vervangen in de meterkast voor een nieuwe Hager. We hebben krachtstroom, dus vandaar deze variant met dezelfde hoeveelheid aansluitingen die de oude ook had, 3x IN 3x OUT + N in + N out.
Op 26 augustus 2021 01:24:01 schreef Martinovich:
(...)
Naar mijn idee is er opzich geen storing... Zoals ik aangaf als ik de tuinverlichting gewoon koppel op het vaste stroomnet met de stekker of met lasklemmen op de reguliere bekabeling, kan de tuinverlichting gewoon aan.
Als de tuinverlichting op de in de laatste kwoot aangegeven manier aangesloten is, schakelt deze dan uit als die 4 polige krachtstroom aardlekschakelaar word uitgeschakeld?
Uw verhaal begint met kortsluiting in de kabel, dat de stroom eraf klapte.
Automaat of aardlekschakelaar?