Kan het zijn dat ik een gedeelte van het programma in de EEPROM,laatste stuk waar de kortsluiting heeft plaats gevonden,kwijt ben !!!
In principe niet. De outputs zijn niet direct gerelateerd aan een deel van het geheugen. Als een deel van de eprom weg is zal de hele plc niet meer willen opstarten. Waarschijnlijk gebeurt er dan helemaal niets.
Gezien de leeftijd van het systeem is het waarschijnlijker dat je je problemen in de verbindingen moet gaan zoeken. Zijn alle voedingspanningen op de io kaarten aanwezig? Zitten er geen foutieve fusible resistors vdr's of zeners op je io kaart die de boel kunnen verzieken?
Nu mis ik het laatste gedeelte van de outputs welke verkeerde spanning heeft gehad terwijl de kaarten nu 100% goed zijn.
Hoe heb je dit getest?
Als deze PLC in een bedrijfskritisch systeem zit zou ik er sterk over nadenken om te upgraden naar een moderner systeem.
S5 is tegenwoordig gewoon te oud en reparatie bedrijven en experts voor deze systemen sterven ook aardig uit. Alleen tegen enorme kosten kun je op vaak Russische websites nog wel revisie delen kopen.
Op het werk hebben wij er nog een boel staan. Maar ze gaan er nu zo snel mogelijk uit. We bewaarden wel alle plc's die er uit gaan op de reserve bank. Dit voor calamiteiten. Maar die komen niet erg vaak voor. We hebben dus een enorme hoop spullen liggen. En omdat nu bijna alles vervangen is zie die enorme hoop af en toe in delen in de schrotbakken verdwijnen.
[Bericht gewijzigd door
Ex-fietser
op 29 augustus 2021 09:29:48
(14%)