65pus8601

Van een Philips TV 65PUS8601/12 daar moet de EDGE LED van worden vervangen, alleen wie kan mij het bestelnummer van de EDGE LED doorgeven? Of waar we deze kunnen bestellen? Er is niet zoveel informatie op het internet m.b.t. 65pus8601.
Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet,
Mattie

Wat nog wel eens helpt is zoeken op panel type in plaats van tv model.
Dat levert meestal wel een hit op bij Alie of Ebay.

Groeten, Ron.

Hoi Ron,

Bedankt voor je antwoord.

Ok met het LCD type nummer 750TFV650FJ1C8N000 kan ik niets vinden.
Zijn er in Nederland nog speciaal zaken waar je dit kan bestellen?

Groet,

Mattie

maartenbakker

Golden Member

Je probleem is opgelost met het linkje van william1967. Tip in het algemeen: wat je noemt is het codenummer (artikelnummer) van het LCD-paneel. Meestal heeft het ding ook nog wel een typenummer dat vaak betere zoekresultaten geeft.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 30 augustus 2021 17:47:10 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dank je wel voor de info.
Bestelling is gedaan.

Hi Maarten, ik heb alle nummers nagezien en kan geen ander nummer vinden voor het display.

750TFV650FJ1C8N000 is wel een nummer wat op het panel te vinden is maar wordt doorgaans niet gebruikt. Het bestel nummer voor dit panel is 996595108850 maar daarmee weet de gemiddelde consument niet wat te doen en dat nummer zal bij de gemiddelde verkoper van Aliexpress ook niet bekend zijn. Er staat ook een TPT nummer op de panels waarmee men beter kan zoeken, in dit geval TPT650LS-FJ01.

Bedankt William, voor de uitgebreide uitleg, en zoeken op het nummer wat jij heb gegeven vindt ik veel info.

Groet,

Mattie

Dank je wel allemaal voor de positieve input.

Gisteren de Edge LED vervangen, een hele opgave, dit omdat de Edge LED zeer goed vastgeplakt zit aan de rand, zonder de zwarte plastic plaatje te beschadigen. Onderdeel besteld zoals aangeven, alleen blijkt de aansluiting waar de bandkabel ingaat een millimeter breder te zijn waardoor de bandkabel ruimte heeft, de kabel precies moeten centreren zodat de contacten goed tegenover elkaar komen te liggen.
Verder nog een klein puntje, de kabel aansluiting van de oude Edge LED was zwart, van de nieuwe licht beige, bij helder beeld zie je aan de zijkant van het scherm een verlicht punt van de stekker, dit schijnt door.