Type connector printplaat

Dag iedereen,

Zojuist het probleem gevonden bij een radio van Hilti die niet meer speelde.

Het probleem is dat er water is in gelopen en op de connector heeft gedrupt.

Ik zou deze graag vervangen.
De connector en de platte kabel ertussen. Kan iemand mij helpen aan het juiste onderdeel. Graag zou ik dit eventueel als het kan bestellen bij Farnell maar vind het niet direct.

De platte kabel is kapot gegaan door het veel in en uitschuiven in de connector.

Hieronder een foto van de connector en kabel:

groeten Louis

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is een FFC cable. Inderdaad de pitch en aantal sporen (lijkt 22 hier?) is belangrijk.

Wat ook belangrijk is aan welke kant de aansluitingen zitten, beide aan dezelfde kant of op de tegenoverliggende kant.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

De pinnen staan 1 mm uit elkaar
22 sporen

[Bericht gewijzigd door Louis123 op dinsdag 31 augustus 2021 23:24:52 (15%)

Hensz

Golden Member

Google gewoon op het typenr dat erop staat en je krijgt een berg hits waar je wat aan hebt. Deze bijv. https://www.vanallesenmeer.nl/1mm-B-type
Wel opletten aan welke kant je contacten zitten.

[Bericht gewijzigd door Hensz op dinsdag 31 augustus 2021 23:34:26 (15%)

Don't Panic!

Als je er makkelijk bij kunt zou ik zeggen gewoon rechtstreeks een 22 polige flatcable ertussen en op bij de plaatsen de connector ertussen uit. Misschien oude ata kabel.

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor
Arco

Special Member

Dat gaat niet passen, bandkabel is 1.27mm pitch. Deze FFC's zijn gewoon te koop in alle soorten en maten.
Wel kijken dat de kontakten aan de goede kant zitten: ze zijn er met aan beide uiteinden kontakten aan dezelfde kant en ook aan tegenovergestelde zijde.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com