Op zoek naar het schakelschema van LED constante stroom driver circuit

Ik ben op zoek naar het schema van LED constante stroom driver circuit, voeding 24V, stroom 0~4A traploos regelbaar.

Kijk eens naar het datasheet van de LM3409. Werkt als een tierelier.

Ik heb een printje ontworpen, maar nog niet verstuurd om te laten maken. Omdat ik op "10A" aan het mikken was en 10A spoelen in de gewenste waarde niet zomaar te krijgen waren, heb ik de spoel extern ontworpen. In het kader: "ik zie wel". En "ik heb er maar 1 of 2 nodig". Ook voor de Fet heb ik denk ik voor jou toepassing een iets te lomp exemplaar op de print ontworpen.

Instellen kan je doen met de analoge regeling. Als je 0-4A wilt instellen moet je 0-1.25V aanbieden op de "current adjust" input.

Ik verwacht dat de instelling minder nauwkeurig wordt als je de nul nadert. Dus 0-4A is niet haalbaar.

De "stroom-rimpel" mag je volgens de handleiding op 20% van de max stroom instellen. Dat zou hier dus 0.8A zijn. Dat betekent dat de boel in discontinuous mode gaat onder de 0.8A.

Als je leds gewoon 4A aankunnen, maar je wilt ze kunnen dimmen tot 0%, dan kan dat met de "EN" pin.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Helemaal eens met Rew.
Aanvulling: voor regelen naar 0 zou je "PWM dimming" via de enable pin van de LM3409 kunnen gebruiken.

Met bijvoorbeeld een LTC6992 kan de analoge stuurspanning eerst in PWM worden omgezet.