Het lijkt erop dat de 5VDC en GND verbonden zijn bij de 5VDC connector linksonder. (ik zie dat dit 2 verschillende lagen 5VDC zijn, is er wel een doormetalisering)?
Ik zie de verbinding tussen 5V en GND niet direct. Alle gaten zijn doorgemetaliseerd.
Volgens mij kan je de in en uitgaande signaaldraden ook nog ontkoppelen, mochten deze als een antenne gaan werken. De HF stoorsignalen worden dan kortgesloten naar GND met een condensator van 10 - 100 nF?
Dit dan zo dicht mogelijk tegen de arduino pinnen of tegen de connectors J1~J3? Kabellengte tussen PZEM-004T en arduino zijn +- 20cm.
De contrast instelling lijkt een staande potmeter. Kan je met deze positionering het contrast eenvoudig aanpassen als het display gemonteerd is?
Het display wordt in het deksel van het kastje gemonteerd, dit geheel komt in een garage. Ik dacht wanneer eenmaal ingesteld, dat dit dan niet meer aangepast moet worden. Potmeter is perfect bereikbaar als het deksel open is.
Wanneer ik de 5VDC volg via de potmeter naar ground zie ik een loop. Dit functioneert als een H antenne, aangezien je 2 zijden gebruikt kan je proberen om de loop te minimaliseren.
Dit begrijp ik niet, kan je dat verder uitleggen wat dit is en hoe op te lossen?