Wie herkent deze bulkhead connector

fatbeard

Honourable Member

Om accurate constructietekeningen te maken wil ik graag een 3D file hebben van deze bulkhead:

Maar omdat er geen enkele identificatie op staat is het vinden daarvan vrijwel onmogelijk.
Herkent iemand deze stijl van kabelaansluiting (binnenader solderen, mantel crimpen) en weet wellicht een fabrikant? Via de 'normale' weg (distributeurs) heb ik in elk geval nog nix gevonden...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Tidak Ada

Golden Member

Is een hex-krimp bevestiging. Zit er het centrale pennetje/busje bij? En ook het buisje wat over de kabel past?
Er bestaan vele aanpassingen voor evenzovele kabel typen. Meestal staat dat met een RGxxx nummer in de connector geponst .

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fatbeard

Honourable Member

Dat is het nu juist: er staat helemaal nix op.
Het pinnetje (eigenlijk socket) zit vast in de behuizing (hoort ook zo), de mantel wordt gecrimpt (dat busje heb ik ook).
Bij deze wordt eerst de binnenader aan de connector gesoldeerd, dan de mantel gecrimpt. De 'getrapte' crimpbus vormt meteen ook de afscherming van de soldeerverbinding.

De meeste bulkheads hebben een 'los' pinnetje wat eerst aan de kabel wordt gesoldeerd waarna de kabel met pen en al in de connector wordt geschoven en de mantel gecrimpt.

Deze stijl heb ik eerder gezien, maar ik kan me absoluut niet meer herinneren waar.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
mel

Golden Member

Wij gebruikten, bij Sperry, ook vaak die dingen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ha fatbeard,

In connector land wie maak ze niet :S
Of ik begrijp je vraag totaal niet gaat het om bestaande afmetingen

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ik verdenk een chinees van het maken van die connectoren: https://www.aliexpress.com/item/32822375374.html

Hier zie je niet de hele connector maar heeft het ding wel een nummer:RG174 & LMR-100 (EDIT: dat is dus de kabel)
(mogelijk heb ik die chinees toch vals beschuldigd)
https://www.rushcables.com/product-p/rc-332.htm

Zoek je zoiets, gevonden op deze pagina

reading can seriously damage your ignorance
fatbeard

Honourable Member

@hennep: DAT IS HEM !!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu nog het 3D model... Gaat lukken.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Mijn eerste indruk was toch goed:
Shenzen Superbat Electronics Co. Ltd.
:-)

reading can seriously damage your ignorance

Ha hennep,

Ik denk dat ik de vraag van @fatbeard niet goed begreep zo'n beetje elke connector fabrikant maakt dit chassisdeel, ik heb er van zeker 6 merken wel enkele 10....100 tallen liggen !
@fatbeard Kijk eens op de site van Suhner welke 3 D kan je lezen ?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
fatbeard

Honourable Member

@electron920:
Inderdaad maakt vrijwel elke fabrikant BNC bulkheads, maar het ging me om EXACT deze.
Dus met een voorgemonteerde middenpen, een kamertje om de soldeerverbinding te maken met de middenader en een crimpverbinding voor de mantel.

Suhner lijkt alleen bulkheads te maken met een wartelverbinding voor de mantel...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.