RGB-ledstrip kleurregelaar met draaiknop

Ik ben op zoek naar iets wat me simpel lijkt, maar blijkbaar moeilijk verkrijgbaar - tenzij ik Google heel slecht gebruik.

Ik moet RGB-ledstrips plaatsen, deze moeten op één vaste kleur blijven staan, maar de gebruiker wil deze kleur wel af en toe kunnen wijzigen (om de paar maand/jaar). Omdat het een toonzaal is waar meerdere mensen werken is een systeem met afstandsbediening niet echt aangewezen, tegen dat ze het nodig hebben is de batterij plat of de afstandsbediening weg...

Dus ik zoek eigenlijk een RGB-regelaar waar je gewoon met een potmeter een soort kleurenwieltje hebt.
3 potmeters (1 voor elke kleur) is geen optie, klant heeft geen zin om te gaan googelen hoe je met R, G en B appelblauw-zeegroen maakt.
Met drukknop heb ik dit wel al gevonden maar een draaiknop lijkt me intuïtiever.

Aangezien het om een professionele omgeving gaat heb ik ook niet echt zin om AliExpress-spullen te plaatsen... Het mag "iets" kosten maar een volledige sturing maken met Arduino of DMX of zo lijkt me ook wat overkill... (vooral aangezien ik mijn werkuren moet rekenen).

Dus, heeft er iemand suggesties?

Alvast dank!

marcob

Golden Member

Eén van de adverteerders op deze site:
https://www.leds-buy.nl/interieur-verlichting/dimmers-rgb-controllers/…

En anders via hun vragen naar de mogelijkheden.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years