Met een mechanische rem zou de motor met een korte snok stilstaan.
Als er toch een mechanische rem aanwezig is kan TS bij stilstand het zaagblad niet met de hand verdraaien.
Als de mechanische rem bij starten zou klapperen dan zal die dat ook bij draaiende motor doen.
Als de remvoering versleten is zul je bij uitlopen ijzer op ijzer horen schuren
Als de luchtspleet te groot is waardoor de rem niet opent kan TS de motor ook niet aanduwen.
Denk ook dat wanneer geen last hoeft gefixeerd te worden maar een snelle stop uit veiligheid/comfort oogpunt is gewenst zoals hier er geen mechanische rem maar DC-injectie wordt toegepast.
Als de motor ook het bouwjaar heeft van de originele condensator nl 1978 dan ga ik er niet vanuit dat dit hier wordt toegepast.
Of toch.... met elektronenbuizen
Zolang niet meer geweten/gezien is ga ik zeker niet zeggen dat iets wel of niet aanwezig is, iets zo of zoniet werkt, ...
Ik probeer voorlopig maar logisch te analyseren met wat TS verteld over dit euvel.... en kan daarbij de bal ook mis slaan