Siemens CT636LES 1/05

Hallo, ik ben nieuw hier .
Mij naam is Peter en hoop dat iemand mij kan helpen.
Het gaat dus om een Siemens inbouw espresso koffie machine.
Het is gestopt werken en geeft aan op de display LEAVE APPLIANCE COOL DOWN.
Ik weet niet hoe dit op te lossen .ik heb het verwarmings element en water pump gecontroleerd.
Maar nou denk ik dat het misschien iets met printplaaat te doen heeft. Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt Peter

Klinkt als een defecte ntc. Moet tss 1kohm en 50kohm zitten. Verwacht dit rond de 10kohm bij kamertemperatuur. Er zitten er 2 op de doorstromer. Fijne draadjes volgen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Heb gelijk probeem.
Service menu gechecked.
Error in BU. Brouw unit.
Verwarmingselement meet 30 ohm en ntc's zijn ok.
Iemand enig idee.
Bvd. Eric

Foto typeplaatje?
Service menu? Over welke info beschik je? Alles?
Error nr?

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 30 september 2023 15:19:53 (64%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zit er in de BU geen NTC?? Cool down is een NTC meting die uit de pas loopt.

Mijn ervaring met BSH koffiemachines is dat "Let appliance cool down" van alles kan betekenen... :-(
Bij mijn EQ.6 was het euvel dat een slecht werkende micro-switch van de deur van de zetgroep deze melding veroorzaakte. Hoe verzin je het!

De melding kan door meerdere oorzaken getriggerd worden.
Via service menu (mycoffee + 2coffee inhouden tot piep danmenu vasthouden tot piep) kan je afzonderlijk functies testen en uitlezen.
BU fout zou kunnen komen door defecte motor maar deze heb ik reeds vervangen, andere controller was ook niet de oorzaak. Alle ntc's en motoren gechecked en ok.
Zal de microswitches even nakijken, bedankt voor de tip.

Type ct636les1/04

Zie nu dat ntc1 en 2 beide wrong value 255 hebben, maar No sinal:0
De opnemers op verwarmingselement zijn. Goed. Welke ntc's zouden dit zijn?

Meet de DC waardes over de NTC's.. er zit op cpu printje ook een SMD NTC, is die nog OK?

De spanning over ntc's is 3vdc en zie dat ze ook goede waarde aangeven in serv menu. Vraag me af wat NTC1 en NTC2 in error menu dan inhouden. Ntc1 wrong value 255 no signal 0 Ntc2 wrong value 255 No signal 0. Kan iemand xien wat normaal is voor de ct636les1/4 ? Bvd Eric