condor 16 mobilofoon tx stop

mijn vraag is de condor zend bij het het ptt contakt gesloten ongeveer
drie minuten daarna moet je de ptt knop opnieuw bedienen kan dit ook
uit geschakelt worden zodat hij lannger aan kan ???
of zit dat ook in de eprom ?

Hubie

Special Member

Ik denk dat dit een (temperatuur)beveiliging is van/voor de eindtrap.

Edit\De eprom voor de packet versie van de condor 16 schakelt na 30 seconden zenden af,tot aan het volgende packet.
Mss is dat bij de "gewone"versie ingesteld op 3 minuten,dat zou dan idd in de eprom staan.

dat dacht ik eerst ook maar ik denk eerder dat het ingeprogrameert is
omdat het aparaat voor comunicatie is en niet voor contunu zenden ,
en schakel ik hen na 1 cec weer meteen in dan gaat het weer goeg ook weer 3 minuten , hij word ook niet eens warm maar lauw.op dummie van 50 ohm
swr is ok , vermogen 10 w freqentie is 74.6 mhz

op een nieuwer model van de condort staat in de manual ook dat hij na een aantal minuten automatichch spopt met zenden en over gaatr op ontvangst (zogemaamt de tx stop )

wie weet dit te omzijlen ???

is er geen andere manier , zonder eprom ? een doorverbinding ofzoiets ?
anders wort het te ingewikkelt , ik heb al heel wat gegoogelt maar niets gevonden over de tx stop.

Hubie

Special Member

Waarom?Als je de ptt knop 1 seconde loslaat kun je weer 3 minuten babbelen.

ja maar ik hou van lange gesprekken

mel

Golden Member

Op 14 september 2021 02:00:51 schreef jehudy:
ja maar ik hou van lange gesprekken

Daar is het ook voor bedoeld....niet nodeloos de band bezet houden.. :)
Maar de spreektijdbegrenzing zit idd in de eprom, evenals de kanalen. Dus je kan de eprom niet eenvoudig omzeilen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

3 minuten achterelkaar spreken? Zonder adem te halen?Ademhalen en tegelijkertijd spreken gaat een beetje moeilijk lijkt mij.

Edit\Ik bedoel eigenlijk dat als je even adem haalt je de PTT even loslaat.

[Bericht gewijzigd door Hubie op 15 september 2021 02:20:53 (24%)]

mel

Golden Member

Op 14 september 2021 17:11:31 schreef Hubie:
3 minuten achterelkaar spreken? Zonder adem te halen?Ademhalen en tegelijkertijd spreken gaat een beetje moeilijk lijkt mij.

Mijn vrouw zaliger lukte dat aardig >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Gewoon een nieuwe Eprom schieten met de juiste instellingen. Daar kun je dan ook roepletters van je machtiging inzetten. De condor start dan op, op een frequentie die jij wilt en uiteraard binnen je machtigingsvoorwaarden valt. En als je de mogelijkheid aanzet worden om de zoveel tijd in morse code je roepletters uitgezonden

en schakel ik hen na 1 cec weer meteen in dan gaat het weer goeg ook weer 3 minuten , hij word ook niet eens warm maar lauw.op dummie van 50 ohm
swr is ok , vermogen 10 w freqentie is 74.6 mhz

74.6 Mhz is overigens geen frequentie waar je op mag zenden. Als je hier zend ben je een piraat met een illegaal zendstation.

anders wort het te ingewikkelt , ik heb al heel wat gegoogelt maar niets gevonden over de tx stop.

Als het allemaal te moeilijk is moet je ook geen radio station hebben. Je gaat ook geen Helikopter of F16 besturen zonder vliegopleiding, diploma's en brevetten. Gezien je taalgebruik is het ook allemaal te moeilijk voor je.

duidelijk nu weet ik meer bedankt het zit dus wel in de eprom ,ik dacht dat het makkelijker was bedankt iedereen ik gooi hem weer in de kast bij mijn andere colektie, grt jehudi

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein