Philips Scope Probe

flash2b

Special Member

Kent iemand deze doosjes en weet welke probe en andere dingen er oorspronkelijk in zaten? (de BNC-Banaan is een PM9051)

Arco

Special Member

Ik kreeg ze bij een PM3311, er staat verder niets op...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

In mijn doos zit alleen de AT 10:1 1000V 'kop' welke met het haakje of de banaan geschroefd kan worden.

Wat heeft er in de twee lege compartimenten gezeten ?

De kop heeft trouwens geen inwendig schroef draad.

fred101

Golden Member

https://www.pa4tim.nl/?p=1838 Ik heb (denk ik) de complete set, zie fotos in link
Niet dus, ik mis die witte probe. Jij mist die zwarte probe en de grabber. De mijne heeft banaanstekkers ipv bnc

[Bericht gewijzigd door fred101 op dinsdag 14 september 2021 10:58:02 (11%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
flash2b

Special Member

Fred101
Jou probe set is voor die multi-meter vandaar die banaan aansluitingen en die super handige banaan klem adapters (in het vakje).

Dus wat ik mis is:

- De probe
- Het 'Hoedje' van de probe
- Waarschijnlijk de 1:1 attenuator

@Fred101
Is je CO member status "Golden Member" verlopen ?

fred101

Golden Member

Is je CO member status "Golden Member" verlopen ?

Zie ik nu pas, ik kan nog steeds in de koffiecorner, zal wel te maken hebben met de geannuleerde beurs in Rosmalen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mel

Golden Member

Ik heb zo,n zelfde doosje, met hetzelfde erin. Nooit geweten wat ik er mee moet. ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 14 september 2021 12:53:57 schreef mel:
Ik heb zo,n zelfde doosje, met hetzelfde erin. Nooit geweten wat ik er mee moet. ;)

Nu wel: weggeven aan iemand die zijn doosje compleet wil maken? ;)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
mel

Golden Member

o ja hoor, kom maar halen, krijg je ook koffie.(of een borrel) ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Bapaktus

Special Member

Ik heb ook zo'n Philips grijs doosje.
Inhoud 2 keer TRL HMS 7306 BNC>probe verloop
2 opzet haakjes
3 verzwakker 10:1 1000 volt
2 1:1 adapters
2 opschroef banaan verlopen
3 Aardings kabeltjes/klemmetjes ongebruikt
2 opzet probes
Maar de probe(s) met kabel mis ik.
Ik merkte ook dat bij de 1:1 adapter het grijze kunststof opschroef hulje aan het verbrokkelen is
ruud

fred101

Golden Member

Net gekeken, mijn probe is 1:1. Wat ik steeds vaker begin te zien is dat zachte kunststoffen in kunststof doosjes bewaren niet zo goed is. Gisteren een horloge met "rubber" bandje netjes opgeborgen in zijn doosje om zo'n kunststof buisachtige houder. Het bandje was plakkerig geworden en brak in 4 stukken toen ik het los wilde maken. De coax van de Philips probe is ook al plakkerig aan het worden en dat heb ik al vaker gehad. Soms ook spontaan zoals een LandRover stuur wat alleen boven een bepaalde luchtvochtigheid (als het regent of bij mist) mega plakkerig wordt.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mel

Golden Member

Zal met oplossende weekmakers te maken hebben, helaas heb ik daar geen verstand van.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
flash2b

Special Member

Op 15 september 2021 10:32:50 schreef Bapaktus:
Ik heb ook zo'n Philips grijs doosje.
Inhoud 2 keer TRL HMS 7306 BNC>probe verloop
2 opzet haakjes
3 verzwakker 10:1 1000 volt
2 1:1 adapters
2 opschroef banaan verlopen
3 Aardings kabeltjes/klemmetjes ongebruikt
2 opzet probes
Maar de probe(s) met kabel mis ik.
Ik merkte ook dat bij de 1:1 adapter het grijze kunststof opschroef hulje aan het verbrokkelen is
ruud

Dank je wel voor je foto.

Kennelijk is de 1:1 zwart (net zoals die van Arco) en de 10:1 grijs. De BNC naar probe verloop zijn handig, en heb ik nog nooit kunnen vinden. Jij hebt dus 2 sets maar zonder de probes.

fred101

Golden Member

De BNC naar probe verloop zijn handig, en heb ik nog nooit kunnen vinden

Ik heb diverse probe naar bnc adapters (ze zijn er in diverse maten, maar scooppunten zijn niet gestandaardiseerd dus ze passen niet overal op) Ze zijn ook lastig te herkennen want degene die ik heb passen in een female bnc connector en het is alleen het binnen-deel, dus zonder de bnc lock-ring. Ze hebben niet zoveel toepassing maar als je er een nodig hebt zijn ze handig. (bv om scoopprobes te testen)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs