Welke inductie kookplaat kopen?

jerome

Golden Member

Op 14 september 2021 19:24:01 schreef alexandre:
is mij door de verkoper een plaat verkocht.
wat raden jullie mij aan?

De nieuwe moet dus al weg?
Wanneer uw geldbeugel bij wijze onuitputtelijk blijkt zou ik Atag aanraden.
Ook niet de perfectie, maar op fora worden van deze veruit minste problemen aangekaart.
Blijf vooral af van Samsung, Siemens en Bosch

@Rew,
zo'n user interface staat per definitie nooit uit.
Hij moet namelijk reageren als er iemand op de capacitieve aan/uit toets drukt, de MCU loopt altijd.
Op zich een beetje slordig programmeer werk als hij wel gek gaat doen, maar doorgaans zou minstens de aan/uit knop klasse B moeten zijn (tegenwoordig in elk geval)
Die zou maar niet zo van een pakje ham of een schoonmaak doek mogen aanspringen.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II
alexandre

Golden Member

Ja de nieuwe, na twee maanden gebruik, gaat eruit. ATAG maakt die platen denk ik niet zelf. Onze vorige was ook van Ikea, beviel prima. Betaalbaar, simpele vlotte bediening en 5 jaar garantie. De huidige plaat, ook Ikea dus, totaal anders. Zo te zien ook ander fabrikaat. Dat weet je maar nooit bij de Zweed. Magnetron is van Whirlpool, trouwens ook een onding.

Ik ga het maar eens uitzoeken, voor zover mogelijk. Je kunt ze bekijken, dat is alles. Verkopers weten vaak weinig tot niets, en dus maar hopen dat je de juiste koopt.

Op 17 september 2021 18:44:19 schreef walkura:
@Hij moet namelijk reageren als er iemand op de capacitieve aan/uit toets drukt, de MCU loopt altijd.

Tuurlijk. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ALS hij denkt dat als je een koude pan op de <niet aan/uit> knoppen zet, hij gaat klagen <piep> ... <F2> ... <E4> ...

Het lijkt me logisch dat de CPU draait en misschien van z'n touch controller te horen krijgt: "Toets 5, 6 en 7 zitten boven de threshold!", dan is er toch niets mis met: "ik zit in stand: 'uit', dus 5-6-7 doen niets, dus negeren die hap. "

Een TV die uitstaat moet ook "aan" zijn om de "aan" van de AB te kunnen ontvangen. Die gaat toch ook niet "display aanzetten en "ERROR 24" lopen zeggen als ik herhaaldelijk op de "1" toets op de AB druk? Er is voldoende "aan" in de TV om die "1" waar te nemen, maar hij negeert hem omdat ie in de stand "uit" zit.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@Rew,
vandaar dat ik het slordig programeer werk noem.
Als wij zo'n applicatie ontwikkelen, dan word er getest of het op natte schoonmaak doekjes of pannen reageert.
Op zich zijn inductie kookplaten lastiger, denk aan een pan scheef op de zone en boven de toetsen, dat zit je inductie veld rond de scan frequentie van de capatouches.
Maar dan nog is het met frequency hopping op te lossen, error handling is voor serieuzere zaken.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Op 17 september 2021 18:46:07 schreef alexandre:
Ja de nieuwe, na twee maanden gebruik, gaat eruit. ATAG maakt die platen denk ik niet zelf. Onze vorige was ook van Ikea, beviel prima. Betaalbaar, simpele vlotte bediening en 5 jaar garantie. De huidige plaat, ook Ikea dus, totaal anders. Zo te zien ook ander fabrikaat. Dat weet je maar nooit bij de Zweed. Magnetron is van Whirlpool, trouwens ook een onding.

Ik ga het maar eens uitzoeken, voor zover mogelijk. Je kunt ze bekijken, dat is alles. Verkopers weten vaak weinig tot niets, en dus maar hopen dat je de juiste koopt.

Heb zelf een ATAG 90cm breed als éénmalig demonstratie model gekocht op een beurs.
Nu 30+ jaar oud en wordt elke dag nog stevig gebruikt.
Was niet goedkoop maar is een fantastische plaat zonder fratsen, linksachter en rechtsachter een timer, alle bediening onder glas - een pan of mes op de bediening vind ie niet fijn - thats all.

Tidak Ada

Golden Member

Inductiekookplaat 30 jaar oud (1991)???

Of is dat soms halogeen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 18 september 2021 22:39:45 schreef Tidak Ada:
Inductiekookplaat 30 jaar oud (1991)???

Of is dat soms halogeen?

Nee gelukkig niet

Het elektriciteit bedrijf PEN (waar mijn vrouw werkte) had deze plaat als demonstratie op een flora beurs, deze nagelnieuwe technologie moest aan de man gebracht worden want veel zuiniger dan halogeen en gewoon elektrisch.
Was leuk om te zien dat mensen niet wilde geloven dat je een pan water half kon laten koken of een centimetertje van de plaat kon houden.
De plaat heeft al flink wat te verduren gehad, hier en daar flink afgesleten door de pannen.

Misschien een prototype?
Xtra hun best gedaan bij assemblage dus hij doet het nog.
Toch een mooie reclame voor ATAG, ik hoor in mijn omgeving te veel problemen.
Alle waar naar zijn geld?

bprosman

Golden Member

Inductiekookplaat 30 jaar oud (1991)???

Kan wel hoor, een kennis van me heeft (of had) ook rond die tijd al inductie.
Ik was altijd verbaasd want hij legde kranten over de plaat en zette daar de pannen op met koken (ivm schoonhouden).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

de eerste reeks van die inductie platen uit begin 90's heb ik ook wel hersteld gehad. die hadden een opstaande rand waar de ventilator lucht van boven innam, geen best ontwerp want er lag daardoor een berg rijst, groente vet enz onderin de behuizing.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
alexandre

Golden Member

Inmiddels een andere inductieplaat gekocht met 4 sliders. De tot nog toe de gebruikte plaat op marktplaats gezet voor een minieme prijs. Allerlei reacties met de meest vreemde vragen, maar kopen niks hoor.
Morgen de nieuwe plaat, Ikea Smaklig, monteren.