compacte mobile labvoeding gezocht

Ik ben op zoek naar een zeer compacte labvoeding die ik gemakkelijk in mijn tas kan steken en perfect binnen ene clean desk policy past :)

Ik kwam deze al tegen: https://nl.farnell.com/tenma/72-2660/power-supply-handheld-3-75a-12v/d
Maar die en zijn oem varianten zijn wat lastiger leverbaar.
Hebben jullie wellicht ervaring met andere kleine labvoedingkjes.
Iets tot 24 a 30V en 2A is wel genoeg. Wel 230 gevoed.

Heb hier ook wel eens wat zeer kleine zelfbouw voedingen gezien, maar off the shelf geniet wel mijn voorkeur. Een kit is ook prima.

[Bericht gewijzigd door Stijnos op 17 september 2021 10:52:52 (13%)]

Een Riden RD6006?

Aan de ingang desnoods meerdere connectoren maken. Dan kun je basicly elke laptoplader gebruiken en tot een volt of 16 ofzo gaan.
En als je meer nodig hebt kun je of een iets grotere adapter meeslepen, of gewoon een interne step-up nemen (Meeste laptopvoedingen zijn snel 40-60W)

Eventueel kun je ook een simpele 24V/2A adapter ofzo slopen en erbij inbouwen, dan is het allemaal nog aardig compact te houden.

Dan heb je eigenlijk een kit... Wel iets groter dan dat ding, die is wel heel mooi compact.

ja, daar heb ik ook naar gekeken, naar de RD5005 dan. MAar blijft inclusief netvoeding nog wat aan de grote kant. Een laptop voeding is nog wel een overweging inderdaad.

Die Riden is een DC-DC converter, geen netvoeding... (heb je nog een aparte voeding nodig)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een MDP-p905: https://www.banggood.com/MDP-P905-Mini-Digital-Power-Supply-Programmab

Je hebt wel een externe adapter nodig (kan ook via USB-C PD gevoed worden).

Kleiner krijg je het niet denk ik. En hij bevalt goed, voeding is schoon (lage rimpel) en kan 30V/5A leveren, afhankelijk van de adapter natuurlijk.

Het invoeren van de spanning en stroom is wel wat lastig met dat duimwieltje, maar het wendt wel.

dat is inderdaad ook wel een mooi klein dingetje, net de review van Jeever ervan gelezen. Echter wellicht qua bediening iets te onhandig. Wel mooi dat je hem uit ene usb c powerbank kan voeden.

Bij een dikke stroom als 2A zal het vermogen de eerste prioriteit zijn, maar houd wel in gedachte dat afhankelijk van het soort werk scheiding van het net en interferentie ook relevante eigenschappen van een labvoeding kunnen zijn.

het is maar om kleine microcontroller bordjes te kunnen voeden.

Sine

Moderator

Dan heb je toch lang geen 2A nodig? Of 30V?