Afkortingen

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Dank voor de correctie! Het zijn inderdaad de Vlamingen, die (alweer en foutje van de Nederlanders) zorgvuldiger met hun taal omspringen.
Mijn Frans is helaas ruim onvoldoende om het Waals te beoordelen. Toch heb ik ooit horen zeggen dat hun uitspraak beter zou zijn dan die van veel Fransen. Maar ja, 'van horen zeggen'.... :?
Ja, het is inderdaad Martine Tanghe! Ik wordt duidelijk oud.

@KlaasZ
Goeie verduidelijking!

@60204:
Ach, laten we ze allemaal in hun waarde, de Nederlanders, de Vlamingen, de Walen en de Oost-Kantonezen, dan valt er uitstekend mee te leven :)

@fred:
Alles dacht ik ;) Het gaat hier toch om voor niet-ingewijden onbegrijpelijke afkortingen met een zijsprong naar een stukje taal ?

Overigens, het betreft hier geen afkorting maar initialen, net als bij FET of T.A.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 14 oktober 2021 13:08:41 (16%)]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
maartenbakker

Special Member

Op 14 oktober 2021 11:51:26 schreef KlaasZ:
Maar zelf geef ik de voorkeur aan elektronika, dat neemt alle twijfels over de uitspraak weg.

Volgens kaseesiekokusij was er al geen twijfel, en volgens centcitroencijfer ook niet ;-) Dat zijn de erkende ezelsbruggetjes voor de uitspraak van een c vóór een klinker.

Nou kan ik me voorstellen dat een slavisch sprekend persoon er misschien elektronitsa van zou maken, maar zo iemand moet al helemaal niet in de buurt van Engels komen ;-)

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 oktober 2021 12:20:18 schreef fred101:
Wat heeft BFM met deze discussie te maken ? (Broadband Frequency Modulation)

Oh ik dacht boeren Friese meid.:).

[Bericht gewijzigd door benleentje op 14 oktober 2021 16:41:55 (72%)]

maartenbakker

Special Member

LBD is ook zoiets leuks. Minstens 3 betekenissen.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

En daarmee is het meeste ook wel weer gezegd.

Dit topic is gesloten