Gazelle elektrische fiets display probleem

Heb hier een display waarvan de letters weg vallen deze zijn alleen weer te zien als warm weer is
Nu mijn vraag kan ik hier nog iets aan doen ? is het de verbinding display en print wat die storing geeft

Nu mijn vraag kan ik hier nog iets aan doen ? is het de verbinding display en print wat die storing geeft

Tja, dat weten we niet natuurlijk. Daarvoor moet je hem eerst open gaan maken en kijken hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Misschien dat er mensen zijn met reparatie ervaring, en dat die je iets meer kunnen vertellen. Maar anders wordt het echt zelf kijken.

Gezien het probleem zal het wel een lcd met zo'n geplakte ffc zijn. (die krijgen er vroeger of later allemaal last van)
Wat er aan te doen is (opnieuw heet maken/plakken, z-axis tape,...) hangt van de mechanische constructie af.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Oke ja zie het is geplakt dus kan warm maken hoe warm kan die strip hebben ?

Heb een hete lucht station dus kan wel proberen deze is instelbaar in warmte

Shiptronic

Golden Member

Tip: ik doe het met een strijkbout, hoogste stand en bakpapier ertussen zodat de boel niet aan de zool plakt.
Succes.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

en proberen mechanische druk op te stukken. stukje rubber ofzo achtersteken die dan met de behuizing klemt

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik heb een stukje rubber van een oude binnenband afgeknipt
en deze tussen de display deksel en die witte strip gelegd
en had weer beeld