wie herkent deze afstandsbediening?

brains

Special Member

Ik ben Druk bezig met allerlei klein "e-waste dumpsterdive" aanwinsten aan het sorteren, testen en evt repareren.
Ik kwam een afstandsbediening tegen waarvan ik geen flauw idee heb van welk apparaat het is. Nergens een naam of iets te bekennen. Herkent iemand heel toevallig hem?

Zit er wel een binnenwerk in?
Ziet eruit als een stuk kleuterspeelgoed wat een paar geluidjes maakt

Bij mij lag hij al open en alle codes die ik op de printplaat zie had ik al op Google ingetypt.
Heeft dat bij jou niets opgeleverd?
Een foto van de printplaat is nooit weg. Niets is mooier dan de binnenkant van een stuk elektronica.

brains

Special Member

Het stomme is dat ik daar deze keer dus niet aangebracht heb, hem open schroeven. Bedacht het me net ook.
Normaal schroef ik alles open uit nieuwsgierigheid, om te weten wat en hoe maar dus bij deze ab vergeten 8)7 Ik zal morgen eens doen. Ik zat ook aan speelgoed te denken maar het is wel degelijk een ab. Natuurlijk sluit ene het andere niet uit.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
brains

Special Member

Hij heeft er qua stijl zeker iets van weg ja.
Gegoogled maar ik kon niks vinden met de tekst en cijfers op pcb.
Maar mijn zoekkunsten zijn misschien zo goed.
De ab is wel netjes en degelijk gebouwd moet ik zeggen.

bprosman

Golden Member

Op 17 oktober 2021 21:46:37 schreef Arco:
Lijkt familie van deze:

[afbeelding]

Deze stijl is wel typisch voor een XBox controller. Kan het onderdeel geweest zijn (bijgeleverd) bij een spel ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Deze symbolen zijn zeer veel gebruikt bij speelgoed, hierboven zien we al Fisher Price. Ik ken ze van Vtech en Playstation.

Die merken zouden altijd een logo gebruiken. Ik denk een goedkoop muziek/lamp/autootje dat kan 'rennen' en 'naar huis gaan'

fatbeard

Honourable Member

Ik ontwaar een logo op de PCB.
Misschien daarmee/op zoeken?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Doet me denken aan het logo van Jumbo games...

http://jumbostrategygames.com/wp-content/themes/jumbo-strategy-games/images/logo-footer@1x.png

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
brains

Special Member

Ja, de ab doet inderdaad denken aan iets voor kinderspeelgoed.
Goed gespot van het logo, dat had ik nog niet gezien.
En het lijkt inderdaad op logo van Jumbo.
Ik zal eens aan een goede vriend vragen of hij het toevallig herkent. Hij is een grote board Game fanaat en heeft al veel spellen gespeeld in zijn leven. En volgens mij wel eens demo's gedaan voor Jumbo.
Update, ik google Jumbo spel met afstandsbediening en het was meteen prijs.
https://www.goedspeelgoed.nl/wat-leer-ik-met-mijn-afstandbediening-nr-…
Arco had het goed gezien, het is dus Jumbo.
Mysterie opgelost ;)
Net als probleem met de ab trouwens, de contacten waren vuil. Nu zouden alle knoppen weer moeten werken.
Nu eens kijken of ik er nog iemand blij me kan maken die zijn ab mist.

[Bericht gewijzigd door brains op dinsdag 19 oktober 2021 13:36:11 (37%)

maartenbakker

Golden Member

Wel apart. Het is geen Jumbo logo, maar het lijkt er voldoende op om toch mensen op het goede spoor te zetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Logo's op ic's en pcb's zijn vaak 'gesimplificeerde' versies van het bedrijfslogo. (een klein logo met heel kleine lettertjes erin is meestal niet handig)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
brains

Special Member

Het kan zijn dat Jumbo verschillende soorten logo's heeft gehad, dat weet ik niet. Maar dat vierkantje heeft wel wat weg van Jumbo logo dus was het wel een google zoekopdrachtje waard.
En het bleek te kloppen. Ik zal het eens navragen bij Simon, de bordspellen fanaat. Wie weet weet hij meer.
Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)
En zo zie je maar weer, weer een probleem opgelost dankzij de vrienden het circuitsonline forum. En de kracht van veel ogen zien meer dan een paar :)
Merci ervoor, weer iets gered van de e-waste berg. Als ik niet iemand plezier mee kan doen dan kan ik het wel zelf gebruiken voor een projectie met Arduino dat een ab nodig zou hebben.
Ding is degelijk en ligt niet slecht in de hand.
Update bericht Arco. Dat is eigenlijk wel logisch, niet aangedacht. Weer wat geleerd.

Thevel

Golden Member

Op 19 oktober 2021 13:52:33 schreef brains:
Het kan zijn dat Jumbo verschillende soorten logo's heeft gehad,

Zo te zien is de vorm van het logo altijd het zelfde gebleven.

maartenbakker

Golden Member

Mogelijk heeft de digitale afdeling van Jumbo zoiets gehad van "als we de olifant nu eens met een diskette kruisen"...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

... dan krijgen we een ZIPdisk ...
:+

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Oh ik dacht een jumbodisk van 18 inch :).

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
fatbeard

Honourable Member

Nâh, eerder een jaz disk . Of een 350, dat kan ook... :7

Maar we drijven af*...

*) Vrij naar Neerlands Hoop

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 19 oktober 2021 13:48:24 schreef Arco:
Logo's op ic's en pcb's zijn vaak 'gesimplificeerde' versies van het bedrijfslogo. (een klein logo met heel kleine lettertjes erin is meestal niet handig)

Nou ik denk dat je onderbewuste geheugen heeft geholpen want gesimplificeerd of niet; ik herken er in geen 100 jaar jumbo in. Gesimplificeerd zou je toch iets van een olifant of een J moeten zien. Het lijkt me ook niet dat Jumbo een PCB laat maken.

Het zal meer een 'White branded' concept game zijn, massaal verkocht en lokaal van doosje, handleiding en dvd voorzien.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik zag er een kleine diskette in, met 'TM' ernaast; aan Jumbo heb ik niet gedacht.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org