Na een periode van lezen, proberen, weer lezen, testen, schakelingen van Circuits Online bestudeerd en zo verder, heb ik bijgaande tekeningen gemaakt. Ik heb van TI de handboeken nageslagen, Spice , LTSpice, Antares etc geprobeerd. Diverse andere cmos schakelingen bestudeerd Designing With the SN54/74LS123, NAND gates, Latching SET en RESET en ga zo maar verder.
Wat treffen jullie aan:
Allereerst heb ik de IR sluis duidelijker getekend en opgedeeld in een NPN en PNP schakeling.
De wijze van OUTPUT is onderscheidend. NPN = HIGH en PNP = LOW. en daarmee ook de input voor de cd40106 Immers LOW in, HIGH out.
De delay module die ik heb gevonden en getest, schakelt wel vertraagd in maar schakelt niet af/uit omdat ik niet weet op welke wijze ik dit kan bewerkstelligen.
De Pulse stretcher heb ik van MML(MickeyMouse LOGIC; alle voorbeeld schakelingen heb ik gemaakt en geprobeerd. Echter de integratie met de cd40106 lukt niet.
Ook bijgevoegd is een schakel overzicht met situatie beschrijving, probleemstelling, mogelijke oplossing, alternatieve schakelwijze.
en de laatste: het schematisch overzicht met tijdlijn
Hmmm, dit is het wel denk ik. Nodeloos te zeggen dat ik het wel probeer maar nogmaals ik ben geen elektronicus en ook geen opleiding daarin gehad
groet
Henry