Deur wil niet open zanussi

Hallo

Mijn wasmachine (zanussi lindo 100, zwf71443w, type flph44331, product nummer 91491241402)wil na het wassen de deur niet van de vergrendeling.
Wanneer ik een flinke tik onder de startknop/ boven de deur slot geef gaat hij wel los. Ik neem aan dat ergens iets vervangen moet worden. Kunnen jullie mij helpen wat ik precies moet gaan vervangen?

Alvast bedankt.

Je kunt het deurslot zelf vervangen, of het saboteren zodat de deur niet op slot gaat. Dit is meestal vrij eenvoudig, maar als er kinderen rondlopen zou ik dit niet doen, want dan kan de deur open terwijl de wasmachine draait, en die stopt dan ook niet.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Oke. Ik begrijp dat het probleem dus in het deurslot moet zitten.
Dan ga ik die bestellen.
Saboteren lijkt mij niet een goed plan. O-)

Op 26 oktober 2021 17:47:31 schreef Josiar:
Hallo

Mijn wasmachine (zanussi lindo 100, zwf71443w, type flph44331, product nummer 91491241402)wil na het wassen de deur niet van de vergrendeling.
Wanneer ik een flinke tik onder de startknop/ boven de deur slot geef gaat hij wel los. Ik neem aan dat ergens iets vervangen moet worden. Kunnen jullie mij helpen wat ik precies moet gaan vervangen?

Alvast bedankt.

Meestal zit er in het kunststof deurslot een bi-metaal, dat de zaak vergrendelt. Dat wil wel eens smelten of vervormen, waardoor de deur niet meer open gaat.
Het slot vervangen lost het probleem meestal op.
Ik ken de machine niet, maar een mechanische vergrendeling bijv. als de programmaknop niet op nul staat kan ook roet in het eten gooien
Eigenlijk dacht ik dat het over een wasmachine ging >:)

Op 26 oktober 2021 19:54:10 schreef buzzy:
[...]Meestal zit er in het kunststof deurslot een bi-metaal, dat de zaak vergrendelt. Dat wil wel eens smelten of vervormen, waardoor de deur niet meer open gaat.
Het slot vervangen lost het probleem meestal op.
Ik ken de machine niet, maar een mechanische vergrendeling bijv. als de programmaknop niet op nul staat kan ook roet in het eten gooien
Eigenlijk dacht ik dat het over een wasmachine ging >:)

:D Mijn eten smaakt prima hoor.. :D
Probleem is sinds kort aanwezig.
Heb het onderdeel besteld. Ik hou jullie op de hoogte.

Vanavond het nieuwe deurslot gemonteerd mbv een filmpje op youtube en de machine laten draaien.
Hij werkt weer zoals hij moet doen.
Deze klusvrouw is jullie weer zeer dankbaar voor jullie hulp. _/-\o_