37pfl9603D gevonden...

Gevonden bij grofvuil. Alleen ambilight deed wat, scherm niet.

Hier wat zitten lezen over primaire elco bij (andere?) Philips modellen (200V 330uF*, mat 230uF tot 270uF met verschillende simpele meters) en deze preventief maar vervangen door 2x330uF (totaal ruim 500uF, tweedehandsjes).
Ook (wederom over andere modellen?) gelezen dat het chassis slecht contact maakt met de print-ground. Deze opnieuw gevloeid maar geen draad getrokken omdat het vooral andere modellen betrof dacht ik.
Sowieso even alle verdachte solderingen van de voedingsprint nagelopen.

Nu doet ie het weer...

Maar resolutie is niet lekker. Zou een 1920x1080 scherm moeten zijn volgens Tweakers, maar als kopie van mijn 1920x1080 laptopscherm valt er een gedeelte van de tekst van het Philips scherm af en is hij niet scherp, alsof het een andere resolutie is.

Ga nog verder testen (op Ziggo-tuner-box en spelcomputers).
Misschien valt er met een betere afstandbediening nog wat in te stellen. (Alleen een bepekte telefoon-app AB geprobeerd tot dusver).

Alle ideeën, ervaringen met zwakke punten en adviezen zijn welkom.

* vergeten te vragen: waarom een 200V primaire elco? Ken wel voedingen met twee keer 250V elcos die in serie gezet worden voor 230V~ voedingsspanning, maar een enkele 200V, dan wordt er al iets omlaag getransformeerd dus?

[Bericht gewijzigd door r-p op 26 oktober 2021 20:02:46 (13%)]

maartenbakker

Special Member

Zeker een Philips/Bobitrans voeding? Die werkten op zwarte magie geloof ik.

Als het een 1080x1920 paneel is, staat er ergens wel Full HD voorop het toestel meestal. Anders staat er HD of HD Ready. Maar een 9600 serie uit die jaren zal toch al wel Full HD zijn lijkt me.

Kijk eens of je met de breedbeeldknop ook een 1:1 mode kan kiezen zonder overscan. Zo niet, goede kans dat het ergens in het menu zit.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 26 oktober 2021 21:10:00 (30%)]

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Onze Philips beneden snapt ook niets van computerbronnen. FHD valt aan alle randen een pixel of 30-40 buiten beeld. Via 'format' op de afstandsbediening voor 'niet geschaald' kiezen, lost het probleem op.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.