Stroomsensor EasyWallbox waar te plaatsen.

Goedenavond allen,

Ik ben ietwat bekend met elektra, maar ik weet op onderstaande geen antwoord. Ik kan deze ook niet goed in de bijgeleverde installatie handleiding vinden.

Het is de bedoeling om een Easywallbox te 'Upgraden' met een bijgeleverde stroomsensor.
ER zijn de 6 zonnepanelen op de wasmachinegroep aangesloten, dus de teruglevering gaat via die groep het net in.

Bijgevoegde zijn het schema en de tekst van de handleiding.

Mijn vraag is:
Hoe moet ik de aansluiting (laten) aanpassen zodat de ik de stroomsensor wel kan gebruiken?
1. Zonnepanelen op eigen groep.
2. hoe ziet dat er dan uit in combinatie met de stromsensor.

de stroomtrafo gaat in de hoofdnetvoeding, maar zonder de zonnepanelen. je legt dus best een aparte groep voor de zonnepanelen aan en dan die groep buiten de meting van de stroomtrafo houden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoi Testman,

Dank voor je antwoord!

Maar als de zonnepanelen op een eigen groep gezet worden, hoe en waar moet dan die stroomsensor gezet worden?

Mijn kennis over elektra is (nog) niet zo groot!

Een foto van de MK is toegevoegd, met dien verstande dat de stickers tijdelijk zijn.
De meest linkse groep is bezet, gr 1 en 2 ook.
Dan 1 groep vrij
Gr 3 en 4 zijn ook bezet, dan weer 1 groep vrij
Dan volgt de beltrafo, deze heeft een eigen (nog uit te breiden) groep

de zonnepanelen voedden met een alamat, aardlek en automaat in 1. deze aansluiten direct op de hoofdschakelaar, pas na deze aftakking de stroomsensor aansluiten op de draden die naar de rest van het huis gaan incl de autolader. de zonnepanelen zitten dan buiten de meting van de laadpaal om.

waar rook was, werkt nu iets niet meer