Li Ion accu sparta 36V

De Li Ion accu (29110882) 36V/10Ah van mijn Sparte RX plus is compleet dood.

De lader is ok (uitgaande spanning gemeten)
Iemand tips om accu status te controleren?

Is de accu zo te vervangen?
ik lees dat deze aangemeld moet worden?
Iemand al een officieuse tester gemaakt?
Iemand ervaring met aanschaf van een accu al dan niet merk specifiek?

t klopt dat ie aangemeld met worden, en er is iemand (hier of op marktplaats dacht ik) die printjes maakt die dat kan omzeilen, maar die levert er geen service meer bij, dus je moet zelf dan uitzoeken hoe dat gaat. Wij hebben de sparta / koga weggedaan nadat de 2e accu de geest gaf. er is hier al veel meet te vinden over de sparta accu - e fiets gebeuren kijk daar eerst ff.

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

... (hoer of op marktplaats dacht ik)...

:)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Aanmelden is waarschijnlijk niet zo'n punt als je met €20 naar de gemiddelde fietsenmaker stapt. Ik moest het destijds doen omdat de internetverkoper wel de bestelde grotere accu meeleverde maar deze niet aangemeld had.

Om te beginnen: en ander merk accu of cellen kun je wel vergeten; de cellen zijn en custom prismatisch ontwerp (rechthoekige blikjes), dus je zult nergens anders identieke cellen vinden.

Vervolgens is het BMS ook een custom ding, die moet communiceren met de andere componenten (display, motor), en zonder dat BMS zal de fiets niets doen.

Het BMS bestaat uit een "master" board, en een klein printje op elke cel. Ik weet eigenlijk niet of die kleine printjes uitwisselbaar zijn.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken