Hoogstwaarschijnlijk niet, omdat de camera bij zo'n 13,2 Volt alarm gaat slaan dat de spanning aan het dalen is en bij zo'n 12,8 Volt automatisch uitschakelt. Dus beide accu's worden tegen zichzelf beschermd door de camera.
Omdat je al hebt geprobeerd om de voeding op de accu-klemmen aan te sluiten en dit gewoon werkte, zal er dus mogelijk iets anders gebeuren als er wél communicatie is.
De mijne kunnen per I2C communiceren met accu's die dat kunnen en gaan dan (zo vermoed ik) de resterende tijd in minuten weergeven in plaats van een spanning bij gebrek aan communicatie.
Ik vermoed dat die Sony het niet anders doet.
Hoe dat communiceren precies werkt is me een raadsel overigens, want de hoofdcontroller in mijn camera's kiest tussen IDX (V-mount accu's, de standaard in praktisch de hele wereld behalve Amerika, werkend met I2C, SMbus, reversed SMbus of nog iets anders, wat ik even kwijt ben) of Anton Bauer (Gold-mount, de standaard in Amerika, een spanning van 0 tot 5 Volt) en baseert daar de keuze voor communicatie op.
Zonder communicatie laten mijn camera's alleen een spanning zien. Nu ik de cellen in de mijne vergroot heb, is het alarm slaan bij 13,2 Volt eigenlijk aan de vroege kant, want dan werkt de camera nog wel een uur of iets dergelijks. In de oude situatie had je dan nog een kwartier of zo over (mede door de al slechter geworden cellen)
Verder: wat smd zegt.