Gembird draadloze toetsenbord en muis set bij de Dirk

Zag de doos bij de supermarkt. Dag erder een klant voor mij die er een afrekende. De combi die ik nu gebruik laat het ook wel eens afweten, of sommige letters lijken stelselmatig weg te vallen - hadere aanslag nodig ? - . En ik nam het risico voor een tientje. 9.99. Ingeplugd. Opnieuw opgestart. Werkte niet direct. Batterij ff uit t bord, en toen waas die geactiveerd. Muis klikte wat diep. Maar al vrij snel deed het toetsen bord niet wat die zou moeten doen. Geen cijfers bijvoorbeeld. Numlock rechts geprobeerd. Geen resultaat. Functietoetsen, ook niet. Of Ik typ wat en er verschijnt niets, enter de enter. En dan na veels te lang wachten verschijnen toch de ingetypte letters. Enfin, wilde vroeg in de avond wat schrijven, verhaaltje op en site, en weer vor niks typen, ik geirriteerd, en nogmaals geprobeerd, , ook met enter geen resultat. In frustratie het ding hard op mijn knie geslagen. En hahaha, er sprong een toets af en het hele bord brak doormidden. Hahaha. Weggegooid geld dus. Deze was een aanbieding van de media markt. Oh wacht, neen, dat was een logitech. Darvan werkt alleen nog de muis. Ik verslijt wat van die dingen. Maar de goedkope logitech was aanvankelijk nog wel licht en makkelijk te betypen, maar dat slet al snel. Snap dat niet. Super massa product. Moet toch niet zo duur zijn, of hoeft toch niet zoveel te kosten ? Nu een trust. Doet het nog, maar ook niet echt mijn beste vrind. Maar de setjes zonder snoer met goede reviews op tweakers , zijn al snel 7 tientjes... Het gebroken bordje doet t nog wel, maar net als voorheen met hiaten en lag, en geen goede draadloze verbinding. Kreeg bijvoorbeeld bij netflix onwillekeurig het menu als ik de cursor ergens plaats, of de muis aanraak, maar dan lag die op een meter afstand op tafel. Enfin. Een prul en een verhaaltje voor de prullenbak ;-0)

Hensz

Golden Member

Ik gok eerder dat er iets met je setup is en dat het e.e.a. niet aan je toetsenborden ligt.
Is het een draadloos toetsenbord?

Don't Panic!

@ Hensz: moeite met lezen? 8)7 In de titel:
'Gembird draadloze toetsenbord en muis set bij de Dirk'

Van wat ik vind werkt dit op 2,4 GHz. Als er 1 band is die 'een beetje vol' is, is die het wel. Met de relatief kleine zendertjes en ontvangers van die dingen kan ik me voorstellen dat die het moeilijk hebben in een ether die al vergeven is van signalen op die frequentie.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
joopv

Special Member

Ik heb nog wel een IBM Model M voor je. Dan leer je wel af om een keyboard hard op je knie te slaan ;)

Sine

Moderator

Het nut van een draadloos toetsenbord heb ik nooit echt kunnen vinden.

Dat ding ligt altijd op de zelfde plek op je bureau, dan maakt dat ene snoertje naar je pc ook geen donder meer uit.

Ik rammel momenteel op een tenkeyless mechanisch ramplankje van ali, en ik moet zeggen, voor de 24 euro oid die ik ervoor heb neergeteld ben ik behoorlijk onder de indruk.

Wannabe Cherry blue, dat komt in de buurt van een model M, alleen hou je hier een net wat minder zere knie aan over.

Draadloze muizen is een ander verhaal, als je daar een echte goede (voor iemand met grote klauwen) van tegenkomt dan geef me maar een seintje.

Op 6 november 2021 00:59:53 schreef Sine:
Draadloze muizen is een ander verhaal, als je daar een echte goede (voor iemand met grote klauwen) van tegenkomt dan geef me maar een seintje.

Die heb ik wel hoor, een echte aanrader draadloos voor loodgieters handen. Interne Lithium accu werkt 3 maanden zonder opladen, 10 minuten laden is goed voor enkele weken. Je kan er ook mee werken terwijl ie aan de USB-C kabel ligt om op te laden, werkt met zijn eigen mini-usb stickje of met Bluetooth. Ik heb het dan over de Logitech MX master 3 muis, echt geweldig, kan hem niet meer missen. Doet het ook zeer goed in games voor mij.

Het is ook een DURE muis, ik weet het... 8)7 Maar ik kon ze eens proberen en zien van dichtbij. Toen dacht ik; ik wil deze op mijn bureau.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Mijn toetsenbord is ook uit een ver land. Het probleem is dat de letters egvallen. En het ordt oo steed erg!

Arco

Special Member

Je moet met BT keyboard en muis wel uitkijken dat je geen ander BT apparaat aan hebt staan, die storen elkaar soms lelijk.
Keyboard gebruik ik nu gewoon bekabeld, draadloos is inderdaad zinloos.

En ook met bekabelde keyboards is een goede vinden nog lastig, ze hebben bijna allemaal wel wat, heb er al wat versleten...
(van Logitech, Sigma(Makro), Microsoft,...)

(Verkleurd, problemen met toetsen, vervagende opdruk,...)
Heb nu een oude G83 van Cherry opgeduikeld. Die is van voor de eeuwwisseling en is onverwoestbaar, blijft altijd werken... ;)

https://www.bechtle.com/shop/medias/5357ab28154fe2613f39f8d2-900Wx900H-820Wx820H?context=bWFzdGVyfHJvb3R8NTkzMzh8aW1hZ2UvanBlZ3xoYTcvaDZkLzk1NzMzNTU1NTI3OTguanBnfGFmYWE4Yzg2YzY2MWU0MGY1MTg5YjQzM2YzNTNhMmU1ZDhjMWQyNjY1ZDg0ODY5OGE3ZWJiMTdlOTkzODdjODk

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Golden Member

Volgens mij is het deze: https://gembird.nl/item.aspx?id=9153

En "2.4 GHz wireless" is meestal niet bluetooth hoewel dat ook 2.4 GHz is.

maartenbakker

Golden Member

G83 is wel gevoelig voor vloeistofschade. Verder inderdaad onverwoestbaar. Goedkoop draadloos spul kan inderdaad vragen om ellende zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
eSe

Honourable Member

Ik heb hier 3 sets draadloze keyboard/muis van Logitech (K520), nog nooit problemen mee gehad. En draadloos vind ik wel handig, zowel in knutselhoek als living.
Mijn laptop staat op mijn muziekrek uit de weg, aangesloten op tv via HDMI en draadloze kb/muis naast mij in de sofa.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
bprosman

Golden Member

Na diverse "budget" muizen (oa Action) gehad te hebben een Logi Anywhere 2S gekocht. Had ik eigenlijk eerder moeten doen. Omschakelbaar tussen 3 PC's, werkt met bijgeleverde dongle maar ook prima met BT.
En werkt ook op een glazen tafel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Voor muizen is Logitech inderdaad een goede keuze.
Voor gewoon PC werk heb ik de M325, handig omdat je door het scrollwieltje naar links/rechts te duwen door webpagina's kunt 'bladeren'...
Voor CAD altijd een Trackball, ideaal...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja bij Logitech zit je altijd goed, alle oudere modellen functioneren nog steeds. Ze beginnen nu een tweede leven aan diverse laptops.

Microsoft was toendertijd ook niet slecht in muizen, maar nu is het wel stil geworden. Ze zijn wel nog overal te koop. Draadloos keyboard heb ik nooit gehad thuis.

Ik heb een bekabeld toetsenbord van Corsair, en die heeft zelf nog twee vrije USB slots achteraan, das heel handig!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Arco

Special Member

Van Microsoft heb ik 3 keyboards gehad:
- Een "ergonomisch" keyboard. (was niks/kon er niet aan wennen, dus weg ermee)
- Een matzwarte met grijze opdruk. (dat was in niet helverlichte ruimtes niet te lezen)
- Een groot wit keyboard wat uitstekend werkte, maar na 3 jaar versleten was...

bprosman

Golden Member

handig omdat je door het scrollwieltje naar links/rechts te duwen door webpagina's kunt 'bladeren'...

Weer wat geleerd 8)7

Voor CAD altijd een Trackball, ideaal...

Had ook lange tijd mijn voorkeur maar in "linkshandig" erg zeldzaam

[Bericht gewijzigd door bprosman op 7 november 2021 08:48:35 (32%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.