SEW MoviDrive & IPOS

Goede middag,

Ik ben momenteel bezig met het ontdekken van IPOS van SEW. Tot nu toe heb ik regelaars (MoviTrac) altijd eenvoudig aangestuurd middels een PLC -> klemstrook (X13) regelaar.

Nu heb ik de beschikking over een MoviDrive en wil graag de Drive een programmatje laten uitvoeren. Bijvoorbeeld 5 seconden in CW draaien, 5 seconden in CCW en daarna klaar. Ik wil dat nu nog triggeren via een 24VDC signaal op de klemstrook (Later moet dat via ProfiNet gaan gebeuren).

Ik krijg na het heen en weer scrollen in de manual geen idee van wat er nu minimaal nodig is om die motor via IPOS aan het draaien te krijgen.

Momenteel draaien er wat loopjes, die wat variabelen op en af te tellen, maar veel verder dan dat kom ik niet.

Ik kom graag in contact met iemand die weet welke babystapjes ik kan zetten om simpel leven er in te krijgen. Nog even zonder encoder en limitswitches hoop ik.

wat is de toepassing? hobby of professioneel?
Je kunt bij profinet altijd het toerental sturen, dat is wel eenvoudig.

als je de regelaar zelfstandig wilt laten werken moet je in het IPOS handboek achterin kijken, hier staat een voorbeeld programma.
https://download.sew-eurodrive.com/download/pdf/11645415.pdf
Pagina 262.

c code:

#define setfixedsetpoint _SetSys( SS_N11,speed )
#define activatefixedsetpoint _BitSet( ControlWord, 4 )
#define deactivatefixedsetpoint _BitClear( ControlWord, 4 )
#define enable _BitClear( ControlWord, 1 )
#define rapidstop _BitSet( ControlWord, 1 )

zoals je ziet wordt met de macro het control word fixed setpoint N11 geactiveerd. (pagina 33).

je kunt dus door timer_0 te schrijven (Pagina 243) de 5 seconden wachten en daarna het nieuwe setpoint schrijven.
in de wachtlus kun je dan de status van de klem opvragen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2023 09:07:14 (1%)

GMT+1

Hey, dankje wel.

Het is professioneel. Ik moet een besturing gaan maken waarbij uiteindelijk met een echte encoder via de Drive gepositioneerd gaat worden. Maar eerst eens met dat voorbeeld aan de gang.

[Bericht gewijzigd door Elektro2023 op dinsdag 30 november 2021 10:22:06 (19%)