1 toetsenbord en muis gebruiken voor 2 computers, gaat dat ?

Ik heb een draadloos toetsenbord merk Trust wat, vanzelfsprekend, werkt met een USB ontvanger voor de computer en eveneens een draadloze muis merk Logi , eveneens met een USB ontvanger die ik nu graag zou willen gebruiken voor 2 computers te bedienen.

Bestaat er een mogelijkheid om de beide USB ontvangers aan te sluiten op beide computers zodat ik maar 1 toetsenbord en muis nodig heb voor de 2 computers ?

Voor alle duidelijkheid even bijvermelden dat beide computers niet altijd gelijktijdig onder spanning staan. Via het netwerk kan het dus niet.

[Bericht gewijzigd door Danny G op vrijdag 26 november 2021 17:09:36 (15%)

KGE

Golden Member

Daar heb je een KVM switch voor nodig, maar misschien kun je ook gewoon remote desktop gebruiken.

Arco

Special Member

Als je bij elkaar horend keyboad + muis hebt, heb je meestal maar 1 ontvanger nodig.
Of je ook kunt inleren op meerdere ontvangers moet je in de documentatie van keyboard/muis opzoeken. (bij de goedkope kan dit meestal niet)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Zowel de muis als het toetsenbord hebben ieder een eigen ontvanger.

Koop een USB switch (action)

Steek de keyboard ontvanger en de muisontvanger beide in de USB Switch.

En maak zelf een fysieke 2 standen USB omschakelaar (3x wissel) waarmee je de USB switch omschakelt naar of de ene of de andere computer.

Je hoeft alleen de 2 data draden en de plus 5 volt te schakelen, de minnen mogen aan elkaar, als je die ook wilt schakelen (is veiliger) dan heb je een 4x wissel schakelaar nodig, die is meestal duurder.

Dat zal wel zelfbouw worden vrees ik, want ik weet niet of zo'n kant en klaar schakelkastje te koop is.

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 26 november 2021 18:44:36 (25%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Als je er toch maar een tegelijk gebruikt, kun je de ontvanger toch omsteken?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@arco : praktisch vrijwel ondoenbaar. Beide computers zijn ingebouwd in een 19'' rak wat tegen de muur staat. Beide zijn dus van een verschillend merk wat maakt dat ik dus 2 USB ontvanger sticks heb die ik dus als het ware moet splitsen naar beide computers.

Mijn oog is echter net op dit gevallen :

https://www.aten.com/nl/nl/products/usb-en-thunderbolt/schakelaars-voo…

Zou dat kunnen werken voor mijn draadloze toepassing ?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik gebruik al enkele jaren onderstaande, werkt perfect, weliswaar niet met draadloos maar dat zou geen verschil mogen maken.

https://www.aliexpress.com/item/32846463639.html

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 26 november 2021 17:43:22 schreef Danny G:
Mijn oog is echter net op dit gevallen :

https://www.aten.com/nl/nl/products/usb-en-thunderbolt/schakelaars-voo…

Zou dat kunnen werken voor mijn draadloze toepassing ?

Ik heb praktisch dezelfde, maar geen draadloos toetsenbord en muis, maar draadloos of niet zou het verschil niet mogen maken. Het ding regelt het hele USB-gebeuren wel en bevat poorten die de poorten van beide machines vervangt.

Let wel op met scherm-afmetingen als je iets exotisch gebruikt. De mijne ondersteunt officieel maar 1920x1080, maar mijn scherm is 2560x1080. Dat gaat wel, maar het zal wel geen garantie zijn dat het bij iedereen werkt.

Let op of je er kabels bij krijgt: sommige types hebben de USB-kabels voor toetsenbord, muis en video (welke aansluiting dat ook is) aangegoten aan het kastje, waardoor je dus geen nieuwe kabels nodig hebt. Er zijn ook modellen waar je zelf soms nog voor de kabels moet zorgen (als er al iets meegeleverd wordt, zijn het hele korte, onbruikbare kabels)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Shiptronic

Overleden

Op 26 november 2021 17:11:08 schreef KGE:
...maar misschien kun je ook gewoon remote desktop gebruiken.

Ja geweldige tool, geen draden zooi meer en met 1 keybord /muis alle PC bedienen die je maar wil. nooit meer een kvm switchs gebruikt en merk en type zijn niet belangrijk.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

... zolang het netwerk het doet ...
KVM is onontbeerlijk bij reboot, en bij de storing die er eventueel aan voorafging.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Dank aan ieder voor de tips en info.
We zijn er uit.

Tidak Ada

Golden Member

Hi Danny

Hebben je PC's geen front side USB socket? Dan kan je gewoon snel wisselen of gebruik je de PC's af en toe tegelijk?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †