Logo verbinden met de App

goedemiddag,

Ik probeer een verbinding te maken tussen mijn smartphone en de logo.
De app die ik gedownload heb geeft alleen de opties 0BA7 en OBA8.
Mijn logo is een 0BA1 aangeschaft nov 21. De logo is aangesloten op een switch. De melding die ik krijg op mijn telefoon is "request timeout".

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Volgens mij is de OBA1 een oude versie, heb je deze 2de hands gekocht ?

bprosman

Golden Member

Mijn logo is een 0BA1 aangeschaft nov 21. De logo is aangesloten op een switch

Een 0BA1 heeft toch helemaal (nog) geen Ethernet ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Deze logo heeft een ethernet poort. Ik kan hem wel bereiken via de webserver maar niet via de app.

De nieuwe generatie 8.3 heeft deze code op het einde en kan ook met de cloud.

Heb je met configureren online in de logo de poorten voor deze verbinding wel aangezet?

Via access control heb ik de app en de webserver aangevinkt voor toegang. In de netgear switch die ik heb kan ik nog niet vinden of de poorten open staan.

Die app van Siemens is niet echt gebruiksvriendelijk en bovendien onderhouden ze hem niet (meer).
Ik denk dat de toekomst om met de Logo's te interfacen voor de eindgebruiker eerder in een gepersonaliseerde webpagina zal liggen.

Omdat je een Logo!8 van de laatste generatie lijkt te hebben kan je proberen te werken met de Logo Web Editor (LWE) om een webpagina te creëren die up to date gehouden zal worden in de Logo en waar je, als eind-gebruiker, een aantal functies op kan triggeren.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je hebt (hoogst waarschijnlijk) een LOGO 0BA8.
Siemens heeft ineens de coderingen van de verschillende versies aangepast zodat het alleen maar onduidelijker is geworden.
Onder de cursortoetsen staat het juiste type, laat dat eens horen?

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Kan wel hoor, deze Logo! met bestelnummer reeks 6ED1052-XXX08-0BA1 (ook gekend als LOGO!8.3 versie in de Logo Soft Comfort software) is al op de markt gekomen vanaf 11/2020 en werkt (enkel) met de Logo Soft Comfort versie 8.3