Ik ben het met buckfast.. eens dat de onderste lijn de clock is.
Wat je kunt proberen is de draden van de bovenste 2 kanalen omwisselen. Dan zijn waarschijnlijk de linker 3+2 en rechter 3+2 cijfers gewisseld. Dan weet je dat in ieder geval zeker dat het de datalijnen zijn van 2 schuifregister ketens.
Verder kun je dan de datalijn constant hoog maken en zullen waarschijnlijk de segmenten allemaal oplichten in een setje van 5 displays.
Heb je een arduino bordje? Dan zou je een heel simpel programmatje kunnen maken met een puls hoog met 36 clocks genereren op de juiste positie en kijken welk bit overeen komt met welk segment.
Nu alleen nog uitvissen waar de latch signalen vandaan komen om de bits door te schakelen naar de uitgang. Dus meten of een van de andere draden aan het einde van 35 pulsen precies een puls heeft?
Ik heb ooit een IC gezien wat een ingebouwde latch generator had, na X pulsen een bepaalde tijd wachten (meerdere clock periodes) en de data wordt dan automatisch gelatched.
De vraag is natuurlijk hoe het zit met dat extra 36-ste bit? 5 displays x 7 segmenten is dus 35.
-edit- Ik denk dat ik het wel weet: Om te synchroniseren stuur je een hele berg nullen op (36 of meer). Dan stuur je als eerste bit een '1' op (dat is je 'latch' bit), daarna de payload van 35 segment bitjes.
Op het moment dat het schuifregister aan het einde het laatste bitje inclocked wordt de data gelatched en de ingebouwde teller gezet op 35 om te synchroniseren.
Ik weet zeker dat ik nog niet eens zo gek geleden een chip gezien heb die zoiets deed maar kan me niet meer herinneren welke dat was.
Ik ga even zoeken....
-edit-
YES GOT IT: De MM58348 van National Semiconductor.
En precies 35 bits, begint wel toevallig te worden.
Is voor een VFD met high voltage output maar heeft redelijk hoge impedante lijnen dus mooi bruikbaar om direct aan de displays te knopen.
Ik denk dat het die chip is in de blob want dat ding is ook in een dice te krijgen.