Combi magnetron

Dag, ik heb hier een bauknecht combi magnetron staan die error 5 aangaf, nu had ik via marktplaats een whirlpool gekocht met defect oven gedeelte, hier zou volgens de gegevens van de Beekman site eenzelfde inverter print inzitten. Na het open draaien kwam ik van de koude kermis thuis, het was een ouder type met nog een trafo en condensator.

Nu heb ik de buis overgezet en doet ie het weer zonder error 5 melding. Alleen warmt water 8 graden op bij 1 minuut 900 watt. Dat deed de oude buis ook toen die het toevallig een keer wel wel deed.

Komt dit doordat een buis is versleten of kan het zijn dat er een defect in de inverter print zit dat bijv de gloeispanning te laag is?

Groeten Arjan

Buizen zijn onderling niet zomaar verwisselbaar en al zeker niet die met trafo of inverter.

Mogelijkheden (met originele buis):
-Kijk de aansluitingen (stekkertjes) van de hoogspanning na. Slecht contact is moeilijk optisch vaststelbaar dus daar ga je nauwkeurig moeten kijken of de stekertje terug wat strakker knijpen en de draadklemming ook.

-Inverterelco's vervangen, ook de kleintjes.

-occasie buis zoeken. Mss heeft iemand er hier wel 1 liggen.

Altijd wel rekening houden bij kosten maken dat het uiteindelijk zou kunnen uitdraaien op beide vervangen. Bij dit model niet uitzonderlijk.

Waarom niet de defecte oven met degelijk-trafo-model herstellen? Komt weinig aan. Chiquer uiterlijk? (design)?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

een Inverter buis is niet uitwisselbaar net een conventionele buis IDD, Voor de test OK, maar langdurig gebruik levert wel ellende op.. Wat is je originele buis?? een 167B buis??