Plasmaboog van een Plasma aansteker vergroten/versterken?

Hallo,

Voor een projectje probeer ik de plasmaboog van een plasma-aansteker als ontsteking van een hoog vlambare vloeistof op een lont te gebruiken. Nu krijgt de plasmaboog de vloeistof wel aan het branden, echter is het ontvlammen niet zeker doordat de plasmaboog te klein/te zwak is, zo gezegd.

Nu heb ik aan de hand van een tip de oorspronkelijke accu van 3,7V vervangen voor een accu van 4,8V. Helaas heeft dit de plasmaboog niet als zodanig versterkt/vergroot. Eigenlijk maakte dit niet eens echt een verschil of is het verschil minimaal, helaas.

Mijn vraag is dus of er een (redelijk) eenvoudige manier is om de plasmaboog van een standaard plasma-aansteker te versterken/vergroten?

Bij voorbaat dank voor reacties.

Dok

Golden Member

Plasma aansteker, leuk ding, voor je sjekje dat is.
Wil je een sigaar aansteken pak je beter een aansteker.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Denk het zo niet, wat ik meestal bij dit soort dingen zie is dat alles al zo minimaal mogelijk is voor wat het moet doen. Wellicht is er wat variatie in kwaliteit, maar ik vermoed dat er erg weinig te winnen is. Als je echt een plasmaboog wil maken moet je misschien eens kijken naar het project van ElectroBoom: Making High Voltage Arcs with ZVS Circuit. Ik denk niet dat je enig onderdeel van een plasma-aansteker kan gebruiken in een grotere versie.