Tesla power wall kit

Op 2 december 2021 11:50:57 schreef Gatze:
Beetje offtopic, waar ik mij altijd verbaas over de BMS van Tesla is hoe klein de balans weerstanden zijn t.o.v. de grootte van het de batterijpack.

Bij een fiets-BMS is het altijd zo dat pas gebalanceerd wordt als de spanning van een cel boven de 4.2 uitkomt.

Dan moet je enerzijds "vechten" met de laadstroom van de lader, en anderszijds, wil je gaarne dat het "snel" voorbij is.

Bij een tesla is er de gelegenheid om VEEL slimmer te werken. Denk bijvoorbeeld aan: "Lieve lader, mijn cel-3 zit nu echt vol, je moet minder snel gaan laden". (Probeer dat eens te vertellen aan zo'n 42V 2A CCCV lader!)

En vervolgens kan je met de andere BMSen overleggen: "Hey, wij hadden nog wel 1Ah kunnen hebben, jou cel3 moet dus de komende tijd 1Ah aan lading kwijtraken. " en dan beslis je: "OK, gaat geregeld worden, ik balanceer de komende week 1Ah uit mijn celgroep-3."

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
evelo

Golden Member

https://www.bouwkroniek.be/article/vandenbussche-test-eerste-mobiele-s…

Deze onlangs in het echt gezien. Best wel leuk gevonden, een grote werf in de stad met 2 torenkranen, werfketens, 3 werfkasten, bemaling, op een 80A netaansluiting.

Er begint toch een en ander te bewegen, zeker met de huidige hoge energieprijzen.

mvdk

Golden Member

Voor de verschilkosten tussen een 3x80 en een 3x250 aansluiting kun je aardig wat batterijen kopen. Het is gewoon een buffer. Heel verstandig, dat wel.

Het is zelfs een conventionele loodaccu, volgens het artikel omdat die makkelijker te koelen is (En voor een stationaire toepassing is het gewicht natuurlijk niet zo boeiend).

Daarnaast: je betaald in NL niet alleen voor je aansluitwaarde, maar ook voor je grootste vermogen per meetperiode. Dus als je met een buffer de pieken kunt uitspreiden scheelt dat dubbel.

dat betalen voor hoogste afname is in NL alleen voor grote (ik weet niet vanaf hoe groot) afnemers. In belgie schijnen ze het nu ook te (gaan?) doen voor kleinverbruikers (huishoudens).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
evelo

Golden Member

Inderdaad, vanaf 1 juli volgend jaar.

Als je een digitale meter hebt wordt elke maand de hoogste piek geregistreerd en over over een jaar bekeken wordt er daarvan een gemiddelde waarde berekend. 80% van de netvergoeding wordt dan daarvan afhankelijk.

Voor wie nog geen digitale meter heeft wordt er gerekend met een gemiddelde piek van 2,5kW, wat ook altijd de minimale waarde is, ook met digitale meter.

Voor een gemiddeld verbruik van 3500kWh/j zou het kostenneutraal uitkomen. Voor ons met onze 1300kWh/j zal het duurder worden.

Plan is dus hier om energieverbruik van gas naar elektriciteit te verschuiven.

High met Henk

Special Member

Heb de man gesproken van de week en kan ermee verder.

Maar tijd ontbreekt mij nog.
Aanbod staat nog als iemand Interesse heeft om dit project te doen.

Anders ga ik bedrijven benaderen: spul kan overigens in een zeecontainer ingebouwd worden.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???