siemens inductiekokplaat ed751fsb5e

Op 2 december 2021 21:26:01 schreef 60204:
Idem als @ ohm pi, bijkomend;

Als dit een nieuwe kookplaat is die op een bestaande installatie wordt aangesloten zal je het waarschijnlijk bij het toestel moeten zoeken.
Als dit een nieuwe (deel)installatie of aanpassing is, nogmaals alles nalopen van de meterkast tot aan de kookplaat. Zeker stellen dat de twee fasen en de twee N vanuit dezelfde verliesstroomschakelaar naar de kookgroep lopen. Aansluitingen vanaf de kookgroep tot de perilex tot de kookplaat controlleren, meten, verifiëren. Aarding niet vergeten.

Meer kan ik er ook niet uit maken. :S

Ik bedoelde inderdaad oneindig hoog.

Laatste vaststelling, ik meet met afgekoppelde aarde, een lage lage spanning tussen fase en behuizing die terug naar 0 zakt.

Ik ga maandag contact opnemen met leverancier

Is het beste, een langzaam terugzakkende spanning lijkt defect filter..

Enige wat nog bij me opkomt is een te hoge lekstroom vanuit de kookplaat. Maar dit strookt niet met het feit dat de diff er ook uitgaat met losgekoppelde aarding.

Ik zie dat ze het op andere fora ook niet weten. Dus inderdaad eens contact opnemen met de leverancier.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Op 4 december 2021 18:08:40 schreef 60204:
Maar dit strookt niet met het feit dat de diff er ook uitgaat met losgekoppelde aarding.

Waarom niet? Als de kookplaat onder spanning staat, dan zoekt de stroom zijn eigen weg naar aarde. Met een aarddraad gaat dat gemakkelijker, maar zonder aarddraad lukt dat kennelijk hier ook.

Op 4 december 2021 18:59:58 schreef ohm pi:
[...]Waarom niet? Als de kookplaat onder spanning staat, dan zoekt de stroom zijn eigen weg naar aarde. Met een aarddraad gaat dat gemakkelijker, maar zonder aarddraad lukt dat kennelijk hier ook.

Natuurlijk, als de kookplaat via een andere weg aan aarde ligt zal de diff er ook uitgaan.Volledig mee eens, maar dat kan ik van hier uit niet inschatten.

Edit: @TS zou dit eventueel kunnen testen door de kookplaat geïsoleerd op te stellen met losgekoppelde aarddraad. Gaat de diff er dan ook uit? Valt er een spanning te meten tussen behuizing en aarde?
(Wel voorzichtig zijn) ;)

Tweede edit: @EricN, heb ik inderdaad reeds 2 maal naar gevraagd maar geen antwoord op gekregen.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Op 1 december 2021 10:32:17 schreef EricN:

In ieder geval als de plaat geen massa contact geeft en de aarding is los kan de diff niet springen.

Id de massa wel ergens verbonden/contact?

Ik had er in het begin al naar gevraagd. Is daar al antwoord op?
Ik acht wat iemand hier al eerder geopperd heeft nog best kans maken, namelijk dat de 2 groepen niet direct verwanten zijn maar van een andere moeder.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 4 december 2021 19:16:17 (20%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?