Beste allen,
Ik kom er niet uit met mijn Wemos D1 Mini (esp8266) en mijn servo (Mg995). Hopelijk kan iemand me in de juiste richting wijzen.
Ik heb de schakeling in de bijlage in elkaar gesoldeerd. De condensatoren zijn 100nF. Volgens mij zou dit correct moeten zijn.
Als ik de servo aanstuur met de esp, doet ie het soms goed, en soms niet.
Wanneer hij het goed doet, trekt de schakeling zo'n 0,25A uit de 12v accu terwijl de servo (onbelast) onderweg is naar zijn target. Eenmaal aangekomen zakt het terug naar 0,07A (normaal voor de ESP).
Het probleem: Af en toe gaat de servo niet naar zijn target, maar blijft hij een soort van trillen. Gedurende dit trillen wordt er 0,45A getrokken uit de accu en meet ik slechts 2.5V uit de 7805 output.
Als ik een microusb in de wemos steek (samen met de 12v accu), dan is het probleem ook weg. Het lijkt me dus zeker een vermogensprobleem.
Mijn vermoeden: Ik denk dat doordat de 5v spanning uit de 7805CV inkakt en de esp8266 reboot. En het vervolgens niet lukt om op te starten en blijft ie in een soort bootloop. Als ik de servo dan een handje help met de hand, doet ie het vaak weer en schiet ie zelfs door naar zijn target.
Met een andere (lichtere) servo (modelcraft rs2) kan ik het falen niet reproduceren. Maar het valt me wel op dat als ik de servo met de hand ga tegenwerken, dat bij 0,4A de 5V rail naar onder de 3V zakt.
Naar mijn begrijpen zou de 7805 met gemak een halve ampère moeten kunnen leveren. Wat gaat hier mis? Ik heb de 7805 al vervangen door een andere, maar het gedrag blijft hetzelfde.
Iemand een idee? Alvast bedankt!