Philips 43PUS8505

Beste mensen
Verleden jaar september deze lcd gekocht en het begin ging prima.
Nu dik een jaar later zie ik bij witte beelden de lcd verlichting de witte doppen dit gaat steeds erger worden.Ook is er MURA te zien volgens Philips normaal.
Voor Philips foto,s gemaakt omdat ik nog garantie hebt maar die doen er niets aan.Ik heb honderden Philips lcd,s in mn handen gehad maar dit nog nooit mee gemaakt.Ik had vroeger de zaak:mj-van-de-lcd en nu gepensioneerd.Volgen een grote platte tv verkoper is dit een instap lcd waar ik verder niet over moet zeuren voor dat geld €628,00.
Kan ik iets in de instellingen veranderen waardoor ik dit minder te zien krijg.

RAAF12

Golden Member

15 maanden jong dan zou ik wel verwachten dat de leverancier een coulance regeling heeft. Volgens het Europees consumentenrecht moet zo'n apparaat veel langer goed werken. Was dit beeld ook al zo direct na aanschaf?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 23 december 2021 17:41:29 (11%)

Beste
Nee dit is langzaam op gekomen de dots worden steeds lichter en dikker wat erg te zien is bij normaal beeld waar soms aan de onderzijde het erg zichtbaar is,nog niet te spreken van de doffe strepen die opvallen als je maar iets aan de zijkant bekijkt.

Sjee, dit moeten ze zeker gaan oplossen!! Naar de winkel of internet shop gaan waar je het toestel heb gekocht.. Niet pikken dit ook al is het een instap toestelletje... Ik vermoed dat de backlight iets minder fel moet en als je echt geen garantie krijgt kan je de LED strips vervangen en/ of diffuser plaat, deze lijkt te dun..

De winkel wilt hem enkel hebben om neer te zetten totdat er een Philips expert langs komt en dan zal deze even kijken ,kan trouwens een tijd duren.Daarom zelf Philips gezocht en foto,s laten zien maar deze vinden het nog te weinig om er iets aan te doen zaak gesloten ook als ik nog probeer te reageren zaak gesloten ik heb niets meer in te brengen.Valt me zo zwaar ik ben trouw aan Philips sinds het K7 tijdperk en jaren voor dat merk gestaan in mn 2 winkels,zaken die ik hebt gehad.Ga nu kijken of ik hem iets kan dimmen de leds en gelijk kijken of er een klacht ergens anders neer gelegt kan worden.
Trouwens alle Fijne Feestdagen,
MJ

maartenbakker

Golden Member

Je hebt gewoon 2 jaar garantie, en dit lijkt me een mankement.

Erg apart dat Philips niet openstaat voor conversatie.

In het ergste geval zou je nog een paar maanden kunnen afwachten in de hoop dat het erg genoeg wordt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op basis van de foto's moeten wij concluderen dat hier geen sprake is van een fout.

De iets donkere plekken zijn een vorm van "MURA". De intensiteit/hoeveelheid waarin de MURA bij uw toestel aanwezig is, is volkomen normaal en wordt niet gezien als een fout. Als gevolg kunnen wij dit niet voor u herstellen.

Dit is de reactie van Philips en zaak gesloten ,net wat je zegt ik kijk of het erger gaat worden,en kijk of ik er nog werk van kan maken.

Bedankt voor jullie feedback.

maartenbakker

Golden Member

Het is raar dat je bij Philips niet kunt benadrukken dat de fout in de loop van de tijd ontstaan is en dus geen normale eigenschap van het toestel betreft. Bot afkappen van de correspondentie is een reden om een niveau hoger in de hierarchie te gaan. Alleen ballententen reageren op die manier, en ik denk dat ondanks alle bezuinigingen het nog niet zó erg gesteld zou moeten zijn bij Philips.

Wat me ook verbaast is dat ze menen dit vanaf een foto al zo stellig te kunnen beoordelen; juist dit soort effecten laat zich lastig inschatten.

Opzich moet je je consumentenrecht, dus ook je garantie, bij de verkoper halen... Dus als de rechtsbijstandsverzekering eraan te pas komt, gaat de aangetekende brief daarheen en niet naar Philips... Maar toch.

Het verhaal over een instaptoestel is domweg gelogen. Hij is duurder dan bijvoorbeeld een middenklasse 58" Samsung. Bovendien is het een toestel uit de 8500-reeks. Dus de een-na-hoogste luxeklasse als je de OLED-reeks niet meetelt!

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 23 december 2021 23:11:17 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

wat Maarten zegt vind ik ook... Ik zou hem bij die winkel zetten en een leentoestel eisen.. Wel ff laten tekenen met foto's hoe de TV is ontvangen.. Krassen of breuk scherm etc je weet maar nooit. Ik vind dit een schande, maar vind het zowizo met Philips al jaren..Mijn laatste toestel was deze: https://www.download.p4c.philips.com/files/3/32pw9768_12/32pw9768_12_p…..

super toestel!! LCD die er na kwamen waren bagger...

Nu 2de Panasonic en bevalt me meer dan uitstekend!! de Plasma was vervangen niet vanwege defect maar niet "smart"

Op de achterste diffusor plaat (die kortst tegen de leds) en op de witte plastic folie rond die leds komt stof te zitten. Dan krijg je deze effecten.

De witte folie is met een doekje snel proper te maken; de diffusorplaat doe je met een borstel à la tandenborstel. Niet met water opkomen, hoogstens iets dat erg vluchtig is, want anders zit je opnieuw met zichtbare sporen.

Dit maar voor als Philips niets wilt doen. Perfect zo op te lossen, maar erg delicaat omdat de LCD eraf moet.

Gek dat dit bij sommige toestellen erg snel en ernstig voorkomt en bij anderen niet.

Beste mensen
Na maanden ruzie maken heb ik nu eindelijk voor elkaar dat dit gemaakt gaat worden ik kan de lcd laten maken kosteloos.Ik laat u allen weten wanneer dit klaar is en wat het resultaat is.Bedankt voor jullie tips.

De aanhouder wint! En ter plekke kijken als je de TV weer ophaalt of probleem ook werkelijk is opgelost!

Vandaag eindelijk de lcd weg kunnen brengen in de winkel gelijk laten kijken wat mij erg stoorde en wat kreeg ik te horen dit valt wel mee meneer alle lcd,s met die verlichting hebben dat dat noemen we DSE dat hebben zelfs onze nieuwste lcd,s hier.Waarop we naar de Philips hoek gingen en de medewerker diversen Philips lcd,s aan zette met white screen en hij zag het daar ook,hoe goed ik keek ik zag het niet.Daarna liet hij me een pagina op internet zien met alle merken die dat hebben .De lcd ingeleverd om toch door Philips te laten bekijken maar ik kreeg al te horen dat ik erg weinig kans maakt.Ik wacht het af tot ik dat bericht krijg en zal dan wel zien wat er gebeurd.Ik ben er knap ziek van,ik heb in het verleden in de lcd,s gezeten onder de naam mj-van-de-lcd en heb dit nog nooit gezien bij geen enkel toestel.Ik hou jullie op de hoogte over dit toestel,ik weet het gewoon niet meer.Tips zijn welkom bedankt....

maartenbakker

Golden Member

De verkoper was jou dus aan het 'gaslighten'. Iets wijsmaken dat er niet is. Of hij zag het echt niet. Ook jouw toestel had het nieuw uit de doos niet. Ik voel wat die verkoper betreft (als Philips hem niet uit de brand helpt) aankomen dat je er een brief van een advocaat tegenaan moet gooien, maar misschien ben ik te pessimistisch.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

He MJ, dit is je reinste kul natuurlijk!! Die verkoper probeert je haast een complex aan te praten... Als hij het zo goed als wel ziet bij andere toestellen, dan kan hij je toch een coulance geven en dat jij een goede uitzoekt?? mee eens met je, dit kan gewoon niet!!

Beste mensen
Vandaag bericht gehad Philips heeft hem niet gemaakt ze vonden het geen fout en daar kan ik het mee doen.Ik laat hem wel ophalen en zal dan kijken of het vuil is op het achtergrond vel die over de leds zit.Ik zal foto,s maken als dat het is en Philips ermee om de oren slaan.Ieder bedankt voor de gegeven raad.

mel

Golden Member

Anders kan je altijd nog naar " kassa" of hoe heet het bellen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

Wat een belabberde service... Nooit meer Philips dus :(

P.S. Die K80 die ik ooit een keer bij je heb meegenomen, heb ik alweer een tijdje geleden aan Marcel van Grinsven geschonken, hij staat ook op zijn site, netjes opgeknapt. Uit de tijd dat Philips nog mooi spul maakte (al was dat toestel vermoedelijk grijze import destijds dus waarschijnlijk ook geen service hier).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 1 juni 2022 15:27:21 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is bekend van Philips die "superieure" service!! Ik vind de schermen zowizo van goedkopere lijn TVs erg vlekkerig en vrij "transparant", je word haast gedwongen naar Oled of Qled..

Maarten, wat is een K80??

maartenbakker

Golden Member

De Zweedse versie van de K8, naar mijn idee een iets nieuwer ontwerp dan de K8 en kennelijk ontwikkeld in samenwerking met Wenen, misschien met nog wat Duitse ideeen die ze in Krefeld nog niet kwijtkonden in de K8D.

Krefeld had toen de K8D al op de markt, met veel overeenkomsten met onze K8 alleen bij hun zat er al een IC in voor de kleurdecoder en een tiptoetstuner. Bij de Zweedse variant is vooral het hoogspanningsdeel heel anders.

http://www.marcelstvmuseum.com/Philips%20S26K624%20chassis%20K80%20197…

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 1 juni 2022 20:37:56 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi
Leuk dat de tv goed terecht is gekomen ik zal tzt nog als ik in de schuur kom die serie nummers nog doorsturen van die stapel vcr 1500 en 1700.
En het beste toestel wat ik had was er een met het k7 chassis ,daar was wit op de buis echt wit dat ben ik later in mn leven nooit meer tegen gekomen zelfs niet bij lcd nu.En nee nooit meer Philips ze doen het af aan dse maar ik zelf denk nog steeds vuil achter de plaat.Daar kom ik nog op terug als ik de lcd weer thuis hebt en hem bij het repair centrum hier in Sassenheim open hebt gemaakt.

Yep, leuk K80 modelletje!! Nee daar heb ik nog nooit aan gesleuteld, wel k6,7,9,11,12,30,35,40... Is deze ook een Delta beeldbuis??

maartenbakker

Golden Member

Ja, een 110 graden Deltabuis, A66-140X net als de K8 en K9. De K8 werd in Eindhoven ontwikkeld, de K8D in Krefeld en de K80 in Norrköping, mogelijk met wat ontwerpdetails uit Wenen en/of Krefeld die niet in andere chassis terecht waren gekomen.

Hij werd nog tot in 1973 geproduceerd, toen de productielijnen hier waarschijnlijk allemaal al over waren op de K9 (de KM1 heeft langer doorgelopen, dat zal wel de laatste buizen KTV van Philips in Europa geweest zijn, een 90 graden ontwerp).

De K8 en K8D zijn ook op marcelstvmuseum te vinden, kun je de verschillen zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wel eens een speciaal modelletje gehad en was een K11 met Teletext, 1 x hersteld (cascade defect) daarna nooit meer zoiets gezien.. Of eenK12Z met teletext printer??

Lang geleden op die site van Marcel nog gekeken. Het is de eerste keer dat ik zo'n K80 zijn hoogspanning zie.
Lijkt me wel een stuk betrouwbaarder uitgevoerd als de K8 die we allemaal kennen met hun twee lijntrafo's. MAAR blijkbaar met kaskade en zonder ballastbuis. Zal ferm pompend beeld geven bij helderheidswisselingen.
Tot tien jaar geleden een beeldbuis tv als daily gehad. Men geraakt gewend aan de combo Beeldbuis-pompen.
Apart als je zo'n Philips K6-7-8 dan ziet spelen met super strak plaatje. Heerlijk ?

Heb er zelf een K8 perfect spelend en een beeld waar menig LCDtjes rode wangetjes van zullen krijgen.
Helaas als ze stuk gingen en dat gingen ze vaak waren het disasters.