Digitale potmeter

Hoi, even een vraagje over digitale potmeters: Zijn er naar jullie weten digitale potmeters die grotere stromen aan kunnen (+/- 8A)? Heb alles al doorzocht maar kan het niet echt vinden.
groetjes,
Martijn

Uhm.. Ik ken eigenlijk uberhaupt geen potmeter die 8A aan kan....
Misschien een heeeeeeeeeeeeeele dikke draad gewonden...

Wat wil je regelen? Kan het niet simpeler dan met een dikke potmeter?

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Hij wil dan nog een digitale potmeter. Naar mijn weten kunnen die dingen hoogstens een paar mA aan.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

het is niet continue 8a maar een puls van max 8a. Het is voor een infrarood led om meer en minder weerstand te geven voor het regelen van het bereik. dus hoe hoger de weerstand hoe minder ver het signaal komt. en het moet digitaal zijn omdat het aangestuurd wordt door een pic....

8A door een LED?! weet je zeker dat je het niet over 8mA hebt?!

May The Force be with you...

ja inderdaad 8a is wel veel. het gaat om een lasertag systeempje en in een forum hadden ze het over 8a maar de led kan maar 1.5A max aan. weet dus ook zo gauw niet waar ze die 8a vandaan hadden. dus uitgaande van 1.5a is het nog teveel voor een digitale potmeter. dus eventuele andere opties zijn ook welkom :)

Tinus, vertel nou eens gewoon wat je wilt...

• Wat gaat die puls door die LED genereren?
  • Hoe vaak moet er gepulsed worden
  • Waarom geen link naar dat forumpje? Kunnen we misschien mee denken...

Kun je niet wat met een voorschakelweerstand en een regelbare spanningsbron? Da's niet zo spannend met zo'n potmeter...

Verder... wees ff concreet. Er zit nogal een verschil tussen 8A en 1.5A. Overigens vind ik 1.5A ook nog rijkelijk veel voor een led, zelfs als je pulsed.

door de infrarood gaat een signaal zoals hier beschreven:
http://lightbrain.8m.com/mtformat.htm

er moet redelijk vaak gepulsed worden (elke keer als je de trigger overhaald)

en hier een link:
http://www.laserforums.com/forum/showthread.php?t=241&highlight=pe…

hier staan de schemas waar het omgaat:http://lightbrain.8m.com/mtschematics.htm

het gaat om om de weerstand te regelen voor de ir led zoals ze in het onderste schema hebben gedaan met een switch om te schakelen tussen long en short range.
Ik had zoiets van las je dat nou kan instellen via de software in de pic en de weerstand regelen via deze pic.

Ah, het muntje begint te vallen :-)

Ik zou die switch eruit halen, die R van 200ohm dus ook. Dan met die potmeter een spanningsdeler maken en daarachter een spanningsvolgertje (dikke op-amp of een darlington), en wat daaruit komt als voeding gebruiken ipv. de 9.6V. Let er bij een op-amp wel op dat deze met z'n uitgang dicht genoeg bij Vcc kan komen.

Wellicht heb je met deze constructie iets meer dan 9.6V nodig, omdat er over je eindtor toch wel minimaal 0.7V valt. 1 NiCd celletje extra zou het moeten doen...

kijk daar heb ik wat aan :) bedankt voor de hulp zover!

Of gewoon een simpel dacje (kan zelfs een R-2R laddertje zijn) met daarachter een opampje en een emitter-volger (wel dikke tor/torren gebruiken; eventueel stuurtorretje ertussen).

Ik begrijp trouwens niet waarom je het zo regelbaar wilt hebben. 2 standen is toch voldoende?

It's a good day for science!

de software kan diverse soorten guns aan en ze moeten niet allemaal even ver komen.vandaar dat het me wel handig leek.