Citroen C2 VTR 1.4 2004 E-schema's

Wie van jullie weet waar ik elektrische schema's van een C2 uit 2004 kan vinden? Heb een repair manual gevonden maar hier staan alleen mechanische zaken in (wielophaning, motor, etc.)

Er zijn wat issues met de elektronica, niet werkende cruise control en een achterruiten wisser welke op random momenten aangaat.
Wil even wat overzicht hebben voordat ik dingen ga lostrekken of resetten.

Thanks!

zonder prutsen kom je nergens!

Je kan even zoeken op cardiagn.com. Dan even onder Peugeot 206 zoeken. Weet niet of deze C2 nog een com2000 heeft of ieder geval de unit waar de stuurschakelaars ingestoken zitten.
Daar komen nog wel eens vage storingen vandaan.
Als de cruise control af en toe uitvalt kan dat ook door een defecte remlichtschakelaar komen.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

http://service.citroen.com/docapvAC/login.do?jbnRedirect=true

Dit is de orginele site van citroen/peugeot.
Je kunt er een acount aanmaken en tegen betaling alle info downloaden .
1 uur voor ongeveer 8 euro
inclussief onderdeldeel nummers.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

oja rechtsonder in de hoek kun je de taal op nederlands zetten

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Ik heb bij eenC2 uit dezelfde serie (tot 2005) ook een defecte cc gerepareerd. Werkt de schakelaar op het stuur (aan/uit) en hoor je de gong (toon)? Omdat ook de ruitenwisser niet werkt idd defect com2000, maar de lintkabel (bandkabel) in de stuurkolom kan ook defect zijn (was het geval). Meet deze helemaal door.

Alle schakelaars verder meteen reinigen in stuur), rem- en koppelingschakelaar controleren en de cc werkt alleen in 4 en 5e versnelling, boven de 40 km/h.

Anoniem

Dit staat uiteraard los van de achterruitenwisser.
Als een van de remlicht lampjes defect is of slecht contact maakt zal de cruise controle ook niet in te schakelen zijn of valt spontaan uit tijdens het rijden met cruise controle aan.
Let wel, bjj een defect lampje krijg je waarschijnlijk een melding op je info display.
Bij een slecht contact krijg je geen melding.

Op 5 januari 2022 16:43:18 schreef Cobus100:
Dit staat uiteraard los van de achterruitenwisser.

Behalve dat die wellicht met dezelfde stekker en kabelboom in het scharnier van de achterklep loopt en zo weleens kan zitten etteren ergens, maar zo goed ken ik die auto niet.

Ik zie mogelijk verband :D

Anoniem

Op 6 januari 2022 00:12:22 schreef maus0611:
[...]

Behalve dat die wellicht met dezelfde stekker en kabelboom in het scharnier van de achterklep loopt en zo weleens kan zitten etteren ergens, maar zo goed ken ik die auto niet.

Daar zit wat in.
de aansturing van de achter ruitenwisser en de aansturing van het derde remlicht lopen inderdaad door het zelfde rubberen doorvoer van het chassis naar de achterklep.
En aangezien alles canbus gestuurd word kan dit inderdaad rare klachten veroorzaken.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 6 januari 2022 11:47:16 (1%)

Hensz

Golden Member

Op 5 januari 2022 16:43:18 schreef Cobus100:
Als een van de remlicht lampjes defect is of slecht contact maakt zal de cruise controle ook niet in te schakelen zijn of valt spontaan uit tijdens het rijden met cruise controle aan.

Mijn lief had laatst exact dezelfde probleem met een C3 uit 2006. Is hersteld door CC-module te vervangen, begrijp ik.
Ik snap alleen niet wat een los achterlichtlampje met de cruise control van doen heeft. 8)7

Don't Panic!
Anoniem

Op 6 januari 2022 13:04:56 schreef Hensz:
[...]
Ik snap alleen niet wat een los achterlichtlampje met de cruise control van doen heeft. 8)7

ik snap zelf ook niet waarom de fabrikant hier voor gekozen.
Maar het zal wel een veiligheid aspect zijn.
Ik heb dit met mijn eigen auto 9Peugeot) reeds 2x meegemaakt, auto van een maat van mij ook Peugeot en mijn werkbus (Renaut) doet exact hetzelfde als er een remlicht lampje defect of slecht cotact maakt.
Het zal wel Frans zijn.

Bedankt voor de replies iedereen! Met vakantie ed. nog geen tijd gehad hiernaar te kijken.

De CC heeft altijd gewerkt maar na vervanging van de koppelingsplaten is het probleem ontstaan. Garage komt er ook niet zo 123 uit.

De ruitenwisser was vanaf de aanschaf al een issue, maar na het zoveelste wisserblad te moeten vervangen wil ik dit opgelost hebben.

Zal binnenkort de schema's aanschaffen en vanaf daar kabels gaan doorpiepen als het buiten weer wat warmer is.

To be continued!

Edit: @pe, ik zie dat er een bedrijfsnaam moet worden opgegeven. Wat heb jij hier ingevuld?
De optie 'private individual' verwijst je door naar de consumer pagina..

Edit2: Iemand ervaring met deze website?
Lijkt mij het schema pakket wat ik zoek.

https://www.tradebit.com/filedetail.php/280425322-2004-citroen-c2-serv…

[Bericht gewijzigd door Piet elektro op maandag 10 januari 2022 13:21:25 (13%)

zonder prutsen kom je nergens!

Ja klopt daar moet je idd een bedrijfsnaam opgeven.
volgens mij wordt de gegevens niet echt nagetrokken.
Je zou dus een naam kunnen verzinnen.

[Bericht gewijzigd door pe op maandag 10 januari 2022 20:09:26 (42%)

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Anoniem

Op 10 januari 2022 13:13:08 schreef Piet elektro:
De CC heeft altijd gewerkt maar na vervanging van de koppelingsplaten is het probleem ontstaan. Garage komt er ook niet zo 123 uit.
https://www.tradebit.com/filedetail.php/280425322-2004-citroen-c2-serv…

Dan ga ik haast de schakelaar boven het koppelingspedaal verdenken.
Tijdens het ontluchten van de koppeling cilinder word bij de eerste paar keer intrappen van het koppelingspedaal de koppelingspedaal niet automatisch terug.
deze word dan met de hand weer naar boven getrokken.
Mogelijk heeft de schakelaar boven op het koppelingspedaal zit hier door een tik gehad of is van zijn plek geraakt waardoor hij niet of af en toe niet pakt.
Op het moment dat deze niet goed ingedrukt (als het koppelingspedaal omhoog staat) word doordat deze verschoven of defect is zal de cruise controle niet inschakelen of tijden het rijden kunnen uitschakelen.

Ik heb schema's maar zijn van een xsara vtr 2002, zou dit jou helpen?

Op 26 december 2021 15:08:46 schreef Piet elektro:
Wie van jullie weet waar ik elektrische schema's van een C2 uit 2004 kan vinden? Heb een repair manual gevonden maar hier staan alleen mechanische zaken in (wielophaning, motor, etc.)

Er zijn wat issues met de elektronica, niet werkende cruise control en een achterruiten wisser welke op random momenten aangaat.
Wil even wat overzicht hebben voordat ik dingen ga lostrekken of resetten.

Thanks!

En ik zou het niet te ver gaan zoeken, had het hier ook aan mijn vtr, lichten wilden niet doven, ruitenwissers die maar half werketen, het zat allemaal aan het stuurhendels en de module in het stuur. Denk dat er ook 1 module achter het stuur zit, wel beetje oppassen mat de airbag dat die niet ontploft, daarmee best de batterij af leggen en 10m wachten.