Digitale potmeter

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

Hoi, even een vraagje over digitale potmeters: Zijn er naar jullie weten digitale potmeters die grotere stromen aan kunnen (+/- 8A)? Heb alles al doorzocht maar kan het niet echt vinden.
groetjes,
Martijn

Hij wil dan nog een digitale potmeter. Naar mijn weten kunnen die dingen hoogstens een paar mA aan.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

ja inderdaad 8a is wel veel. het gaat om een lasertag systeempje en in een forum hadden ze het over 8a maar de led kan maar 1.5A max aan. weet dus ook zo gauw niet waar ze die 8a vandaan hadden. dus uitgaande van 1.5a is het nog teveel voor een digitale potmeter. dus eventuele andere opties zijn ook welkom :)

Ah, het muntje begint te vallen :-)

Ik zou die switch eruit halen, die R van 200ohm dus ook. Dan met die potmeter een spanningsdeler maken en daarachter een spanningsvolgertje (dikke op-amp of een darlington), en wat daaruit komt als voeding gebruiken ipv. de 9.6V. Let er bij een op-amp wel op dat deze met z'n uitgang dicht genoeg bij Vcc kan komen.

Wellicht heb je met deze constructie iets meer dan 9.6V nodig, omdat er over je eindtor toch wel minimaal 0.7V valt. 1 NiCd celletje extra zou het moeten doen...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!