Bosch SRI55T05EU warmt niet op en stopt niet meer met spoelen

Vaatwasser.
Wie kan me helpen met het probleem met de vaatwasser. Ik heb een Bosch SRI55T05EU (45cm breed).
Enkele keren geprobeerd maar steeds is de conclusie dat de tijd van het programma wel afloopt tot 1 minuut voor het einde, vervolgens blijft deze gewoon het water rondpompen in de machine. iets wat ie volgens mij de hele looptijd van het programma doet (van begin tot einde). ik heb er een temperatuurmeter op gelegd en met het 45graden programma komt de temperatuur van de rvs kast niet boven de 14graden uit.

Ik heb het idee dat je op verkeerde stand van je multimeter meet, tussen 1 en 2 is de 85 Graden clixon/ beveiliging en die heeft juist heel veel weerstand, 0 Ohm, dat is OK. Tussen 3 en 4 moet je rond de 10 a 20 KILO Ohm moeten meten, maar denk dat je de 200 Ohm stand op je multimeter gebruikt, dan meet je niets/ oneindig.

Meest voor de hand liggend bij deze vaatwassers is relais losgebrand op printplaat in voofront, daarnaast slangen verstopt en hevelsysteem links verstopt.

Deze NTC/ Clixons welke jij denkt dat die defect is, zijn juist heel betrouwbaar en nog nooit kapot gezien.

Zie in schema, van vergelijkend apparaat, ene gedeelte is NTC, ander gedeelte clixon..

Hey, ik vrees dat je het inderdaad (deels?) bij het juiste eind hebt. De machine stinkt ook erg bij de klep.

[Bericht gewijzigd door RvdM op zondag 23 januari 2022 16:17:33 (73%)

Ja klinkt OK. maar als je voorkant wat verwarmt, verandert de waarde ?? Ik houd het op loszittend relais printplaat

Op 5 januari 2022 18:58:45 schreef smd:
Ja klinkt OK. maar als je voorkant wat verwarmt, verandert de waarde ??

57,7 Kilo Ohm was bij kamer temperatuur.
uit de schuur (10 graden) meet ik zo'n 80 Kilo Ohm.
En als ik er dan kokend water op giet dan zakt het best wel hard, maar van 20 naar 10Kilo ohm gaat veel langzamer.
Lager dan 10 Kilo Ohm likt niet.

we hebben bosch benaderd voor de terugroepaktie

[Bericht gewijzigd door RvdM op zondag 23 januari 2022 16:18:16 (89%)

ah, die reeks met die uitfikkende printen. ik zou er afscheid van nemen, ding is een 18 jaar intussen. heeft deze nog lang volgehouden, heb er 15 jaar geleden al machines bijgehad die een keuken in de fik hadden gezet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Haa! Gelukkig!! mn glazen bol was niet stuk dus... Ja heb nog van die modules en ook nog een mod kitje voor de verwarming (origineel Siemens)

Nieuw niet meer doen, is machine echt niet meer waard... Ongeveer 200-250 Euro voor deze print..

Dit moet je geroken hebben, of een defecte neus?