TL Schakelen met Fibaro switch

Goedemiddag,

In een loods zitten op een verdieping 3x 2x58w TL armaturen.
In de armaturen zitten nog ouderwetse VSA's.

In deze ruimte zit maar 1 lichtschakelaar. De wens is om op 2 plekken te kunnen schakelen.
Nu heb ik nog een Fibaro Single switch liggen. 2 Zwave remotes erbij en klaar is kees. Er is ruimte zat in de lasdoos voor de Fibaro switch. De kosten liggen lager dan de aanleg van buizen, kabel en extra opbouw schakelaar.

Nu geeft Fibaro aan:
Rated load current table:
Resistive 8A
Incandescent 8A
https://manuals.fibaro.com/switch-2/

Moet geen probleem zijn lijkt mij om 6 TL buizen van 58watt te schakelen.

Toch maak ik mij een beetje zorgen om het kleine relais wat in die dingen zit en de inductieve last van de oude VSA's
Als ik af en toe zie wat voor vonken er uit de schakelaar komt. Zeker als het koud is in de loods.
(edit: het is niet zo dat er grote vonken eruit komen maar er is duidelijk verschil tussen de schakelaar van het licht en de schakelaar die ernaast zit voor een 1500w boiler)

Men zet daar maar 1 of 2x per week het licht aan. Dus er zullen niet veel schakelmomenten zijn.

Uiteraard kan ik een extra relais o.i.d. erbij zetten maar dan spendeer ik liever wat meer moeite voor de aanleg van extra (slagvaste)buizen en extra schakelaar.

Je kunt het proberen, maar mag niet volgens handleiding. (dus succes voor korte of langere tijd is niet gegarandeerd...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ah... Dat stuk had ik nog niet goed begrepen of niet goed gelezen. Mijzelf kennende zal het het laatste wel zijn :-)

Dan gaan we aan de slag met extra kabels trekken.

Thanx!