Miele droger T4263C word veel te warm

goedemiddag ik heb een miele t4263c en nu is het zo dat het element veel te warm word met het drogen zo warm dat er zelfs al kleren zijn verbrand
hij heeft het niet altijd

Ik neem aan dat de condensor achter het deurtje linksonder regelmatig schoongemaakt word? In dat geval zou ik richting de besturing gaan kijken of die het element wel juist afschakelen.

Ik kan hiervandaan jouw kennis van zaken niet zien van witgoed maar met een droger die al kleding heeft laten verbranden wil je géén risico op brand lopen.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op 6 januari 2022 18:01:45 (59%)]

Filters niet fijnmazig verstopt?? Zet ze eens in de vaatwasser, zijn ze weer als nieuw! Staat droger in gesloten ruimte welke te warm word? Daarnaast tip van Maus0611. Droog eerst na onze tips met jou in de buurt, is alles normaal dan te vertrouwen. Nog te heet, na laten kijken door expert, niet mee door blijven gaan met te heet zijn!!

[Bericht gewijzigd door smd op 6 januari 2022 19:07:56 (49%)]

Kan een slecht contact van de temperatuurvoeler zijn want bij een verstopping van de luchttoevoer schakelt de beveiliging in om oververhitting te voorkomen.

Welke bedoel jij Ronny?? de NTCs?

Ik bedoel de temperatuurvoeler die de temperatuur in de trommel meet. Voor zover ik op een foto van het verwarmingselement kan zien is de voeler op dezelfde connector aangesloten. Het kan zijn dat de connector door oververhitting is gesmolten met als gevolg dat de temperatuur in de trommel hoog oploopt.

Dan zou de beveiliging ook in moeten schakelen maar ik vrees dat die warme lucht niet eens terug in het element komt, ergens lek of verstopt.

Nog gister eenzelfde droger gedaan en kwam tot de ontdekking dat luchtstroom voor koeling condensor ernstig te wensen overliet en bleek dat de ventilatorschoep voor verse lucht geheel dicht zat met stof.. Na reiniging weer OK ( voorplaat verwijderen met deur en condensor dan kan je met compressor goed schoonmaken, zit bij verwijderde plaat rechtsonder in)